Waarom heb ik geen internet via mijn router, maar wel direct via LAN?

Volgende probleem:

Ik wil met mijn nieuwe router internet hebben vanaf mijn modem. Zodra ik alles heb opgezet en de kabel van de modem naar de router doe, waarna ik verbinding maak, werkt dat wel, in de zin, ik heb verbinding. Maar ik heb GEEN internet. Stop ik de kabel direct van de modem, in mijn laptop, werkt dat wel.

Op de router (een Wireless N+ van de Belkin) word er niks verkeerds aangegeven. Mijn laptop (HP G61 notebook, windows 7 home premium) zegt inderdaad dat ik internet heb.

Wat ik geprobeerd heb: Een kabel van de modem naar de router. Daarna van de router naar de modem. Dat werkte wel.

Alles opnieuw opgezet, en geen resultaat.

Dat ik nu wel kabel internet heb, is prima, maar ik zou graag ook draadloos internet willen hebben, vanwege mijn telefoon.

Hoe op te lossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is op de volgende manier op te lossen. Een netwerkkaart heeft een MAC adres en dat is uniek. Je krijgt een IP adres van je provider via DHCP en dat ip adres is gekoppeld aan je MAC adres. daarom werkt het op je pc direct.
sluit je pc aan op de router en de kabel van je provider. ga nu via je browser naar de router en kijk nu in de menu opties naar de kmogelijkheid Clomne mac adsress
je router heeft nu hetzelfde mac adres als je netwerkkaart dat is verder geen probleem je router krijgt nu wel een ip nummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien even met bekabeld internet op je router inloggen (meestal gaat dit door naar 192.168.1.1 te gaan met een internet browser)
Dan ga je naar afdeling draadloos en dan zoek je een knopje op waar kanaal wijzigen op staat... Verander het kanaal even en kijk of het dan wel werkt