Waarom is een Mac laptop veel duurder dan een iMac?

De nieuwste Mac laptop is 2000 tot zelfs 3000 euro. Terwijl een goede iMac voor 1500 euro al te krijgen is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beide laten zich lastig vergelijken. Ook bij Windows computers zijn laptops reltief veel duurder dat een desktop. Dit heeft alles te maken met het feit dat de veel kleinere componenten veel duurder zijn. Ook is het veel lastiger (lees duurder) om de onderdelen in een krappe kast gekoeld te krijgen. Ook worden er hogere eisen gesteld aan de kwaliteit van de onderdelen.
Het vergelijken van de IMac en de Macbook gaat ook niet helemaal op omdat de specs van beide niet te vergelijken zijn. Ook tussen een Macbook van 2000 en 3000 zit al een behoorlijk verschil, laat staan tussen een Macbook van 3000 en een IMac van 1500,-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is ook een Mac laptop te krijgen voor rond de duizend euro. De Mac laptop waar jij het over hebt, is er eentje met een nieuw type beeldscherm (Retina, twee keer zo scherp als normaal) dat erg nieuw en dus duur is.