Ja dat kan, maar je zult hierbij wel speciaal op moeten letten bij het bouwen van de site.

Hoe de situatie op dit moment precies is weet ik niet. Tot een jaar of 2 geleden kon Google wel een flash file openen en de tekst daarin indexeren. Maar dit werkte niet wanneer je tekst extern binnen haalt (dus, via bv. xml).

Vaak is een goede oplossing om de tekst ook in html aan te bieden, en dan wanneer de pagina geopend wordt een check te doen of de bezoeker de flash plugin heeft of niet (google bots hebben die niet). Zorg er ook voor dat je naar de juiste pagina in de flash kunt linken dat is voor bezoekers ook fijn.