Kan je een windows 8 computer overzetten naar XP

Ik heb een nieuwe PC gekocht, Windows 8. Maar ik heb toch liever, het vertrouwde XP weer terug. Het is een desk top met 8 GB werkgeheugen en een 2 TB harde schijf van medion

11 jaar geleden
1.4K
Powergen
11 jaar geleden
Windows XP stopt helemaal met de updates in 2014. Als je toch een beetje het klassieke wilt hebben zal ik Windows 7 adviseren!
Ritsuka
11 jaar geleden
Niet doen, is al te oud.
En grote kans dat drivers niet werken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Windows 8 werkt veel beter dan XP en 7, dus waarom wil je zo graag downgraden?

Antwoorden (1)

Het kan waarschijnlijk wel, mits het volgende voor jou LT geld:
_Als je naar XP wilt heb je een licentie nodig en drivers voor xp
Een betere optie:
_Je kan en mag ook windows 7 installeren, dit mag (van MicroSoft) met een reeds gebruikte licentie sleutel, omdat je de licentie van windows 8 al hebt gekocht.
Dus met een windows 7 installatie dvd kan je de boel omzetten.
Let op ook eerst drivers voor windows 7 downloaden.