Zijn er gevolgen voor je laptop als je harde schijf vol zit? Bijvoorbeeld eerder oververhitten en dan uitvallen?

Ik speel vaak spellen op mijn laptop, Vooral zware spellen. Mijn laptop word vaak te warm tijdens het spelen en valt dan gewoon uit. Zou het kunnen dat het wordt veroorzaakt doordat mijn harde schijf volzit met software en spellen die ik nooit gebruik/speel? Ik merk ook dat mijn laptop steeds langzamer wordt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (5)

Je laptop zal waarschijnlijk de spellen niet aan kunnen.
Omdat er veel op de hardeschijf staat betekent dat hij er vooral langzamer door gaat.
Uitvallen is bij veel mensen een probleem, want ze zijn niet helemaal compatibel met hun computer, met als resultaat: uitvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een volle harde schijf maakt je laptop wel langzamer, maar niet oververhit. Zware spellen belasten vooral je grafische kaart. Zeker laptops hebben dan moeite om de warmte af te voeren en kunnen oververhit raken. De laptop schakelt zich dan uit om schade te voorkomen.
Je kunt eventueel controleren of je laptop wel goed ventileert en de roostertjes niet geblokkeerd zijn. Als je bijvoorbeeld je laptop op een kussentje op schoot hebt, kun je de ventilatieroosters al snel blokkeren.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb mijn laptop staan op een ventilator. Maar ik hoor mijn laptop steeds harder blazen. Is het de ventilator die niet meer goed werkt of is het iets anders? Ik heb deze laptop nu een jaar en het gaat bergafwaarts met mijn laptop. Als ik spellen speel houd hij het normaal maximaal rond 5 uur achter elkaar spelen uit. Maar de laatste tijd valt hij steeds sneller uit nadat ik een spel gestart hebt. Terwijl de laptop eigenlijk helemaal niet warm is.
Als je harddisk pak hem beet nog zo'n 100 mb vrij heeft word je pc of laptop absoluut niet trager, dat is onzin. Wel kan het nuttig zijn om de hd te defragmenteren. Wat wel direct traagheid veroorzaakt en ook meer harddisk i/o of te wel ook warmer is te weinig werk geheugen.
De lt gaat dan nl swapen.
Verder zou het goed kunnen dat de ventilator (en gate) vol met stof zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een volle HDD/SSD/Flash drive heeft totaal géén invloed op jouw snelheid.
Echter, volledig RAM in gebruikt, volledige CPU functie in gebruik, etc, etc..
Dat kan weer wél zorgen, dat je laptop slomer word. En aangezien jij dus veel spelletjes speelt moet je daar rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan ook zijn dat er gewoon veel stof in en bij je ventilator zit en dat je hem moet schoonmaken en als je dan zware games zoal ik ook heb gedaan gaat spelen dan word alles warmer en valt hij uit ter beveiliging ik had het schoongemaakt en het was over