waarom doet de screensaver op mijn laptop het niet meer?

Meestal gaat de screensaver aan als ik de pc een tijdje niet gebruik. Ik heb gekeken op het configuratiescherm voor de instellingen voor schermbeveiliging en geprobeerd het opnieuw in te stellen, maar zonder resultaat. Ook als ik het voorbeeld wil bekijken hoe het scherm er bij bepaalde beelden en thema,s uitziet werkt niet. Ik hoop dat iemand raad weet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Veelal betreffen dat HR screensavers die de geest hebben gegeven.
Dit is veelal te wijten aan een systeemwijziging, een andere DX versie een andere driver etc.
Je kan als je ze nog weet te herinneren deze zaken terugzetten zoals ze in het begin waren of je moet het via je herstelpunten proberen om zo de boel terug te zetten.
Maar persoonlijk zou ik er niet al te veel aandacht aan geven.
Hoe nuttig screensavers vroeger ook waren, tegenwoordig hebben ze alleen nog maar een esthetische waarde en belasten het systeem onnodig als je programma’s in de achtergrond hebt draaien.
Tenzij je nog met een ouderwetse Crt monitor werkt natuurlijk, hierbij hebben screensavers wel weer hun nut, dit om het inbranden van het scherm te voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik had het al per ongeluk weggeschreven als een reactie op een eerder antwoord.
Was niet echt de bedoeling.......
Tja die nieuwe layout van gv is niet echt je van het.....