Super traag internet, wat kan ik doen?

Hallo,
Ik heb een Ubee router en Ziggo provider. We hebben alles-in-1 met download 60mbit/s en upload 6mbit/s. Ik heb een hele goede computer dus daar ligt het niet aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Hoeveel geheugenruimte is er? Heb je van alle programma's de nieuwste updates? Heb je veel bestanden tegelijkertijd open staan? Enzovoort, enzovoort. Er is meer informatie nodig om ons te kunnen laten vermoeden waarom jij zo'n trage internetverbinding hebt....

Het beste antwoord

Als je draadloos netwerk (WiFi) gebruikt, dan kan dat aan je instellingen liggen (2,4 GHz/ 5GHz, kanalen, buren op hetzelfde kanaal) of je afstand tot het Wifi-modem van Ziggo is te groot (slechte ontvangst).
Probeer dan eens dichtbij je modem of beter, sluit de computer met een UTP netwerkkabel aan direct op de router.
Had je eerder een andere provider? Dan kunnen "oude" instellingen de oorzaak zijn dat de snelheid niet in orde is.
Kijk oook nog even in de link hieronder voor zelfhulp van Ziggo bij trage internet verbinding, succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1: In de browser opties, alles deleten, files,off-line content.
2: De directory C:\Windows/temp legen.
3: Prullenbal legen.
3A: Defragmenteren van je HDD.
4: Computer restarten
5: Schijven inspecteren op voldoende lege ruimte. (minimaal 20 % lege ruimte is adviesseerbaar)
5: Windows Task Manager starten. (CTRL | ALT | DEL)
A: Applications: Kijk of er zich geen onbekende pragramma's openstaan.
B: Processes : Kijk wat voor processen er zich afspelen , en hun geheugen gebruik. Bv.IE mag zo'n 38 K in beslag nemen.
C: Performance: Het CPU zowel als PF dient laag te zijn.
D: Networking : Tijdens geen internet activiteiten, moet networkconneection rond de nul staan, zoniet dan speelt er zich een geheimzinnig proces af op je PC. Tijdens activiteiten zal hij wat oplopen, daarna moet hij weer terug naar ongeveer nul.

Als er geen onverachte applicaties spelen, zou je de snelheid moeten hebben die je provider je geeft.
Nog even vergeten: Defragmenteren van je HDD.

Als laatste middel zou je met je PC/laptop naar ziggo kunnen gaan, en daar de internet speed laten testen.
Als hij het daar belangrijk beter doet, is er dus iets mis met je kabel of modem, en dient Ziggo dat te repareren.