Mijn vader zegt dat ik computerverslaafd ben, ik vind van niet (zie uitleg). Wat moet ik tegen hem zeggen?

Als ik belangrijk huiswerk heb, doe ik dat altijd vóór het computeren. Tussen huiswerk door doe ik wel eens iets leuks op de computer maar ik heb wel altijd het huiswerk af. Ik doe ongeveer 2 tot 3 uren per dag een spel, als ik huiswerk af heb.
Maar elke keer als mijn vader mijn kamer binnenkomt ziet hij mij computeren dus hij zegt dat ik verslaafd ben, maar als je verslaafd bent dan gaat computeren toch vóór het huiswerk? Dat is bij mij niet zo, tenminste ik zorg dat ik altijd nog tijd heb voor huiswerk zodat dat wel afkomt.
Ben ik verslaafd? Als het niet zo is, hoe leg ik dat mijn vader uit? bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3 uur per dag is wel echt veel hoor, ik was vroeger ook verslaafd, toen zei ik ook dat ik het niet was
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)
Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetverslaving
Je zit denk ik nog in de ontkenningsfase...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij in paniek raakt als je pc stuk is ben je verslaafd.
Spreek met je vader af dat je de komende weej ná het maken van je huiswerk een bord spelletje met hem wil doen, zodat je op die manier kan aantonen dat je niet verslaafd bent.
Hier staat er alleen een pc in de huiskamer en telefoon blijft beneden als er huiswerk gemaakt wordt, ook nog een oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt het zelfs aan ons via de computer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@daphne91: Haha, tja GV heeft (gelukkig) geen telefoonnummer of postbus beschikbaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn pc is als eens twee weken weggeweest en dat was niet een probleem.
en als er visite ofso is zit ik niet te computeren maar bij de visite.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, de eerste 2 personen geven meteen een stempel 'verslaafd / ontkenningsfase'.
Welke jongere zit er niet een aantal uur per dag achter de computer? Je huiswerk lijdt er niet onder vertel je, geef dat aan bij je vader. Verder vind ik het idee van Nelly erg goed!

Het beste antwoord

Verslaafd ben je als je dwangmatig iets doet en dan ook niets anders dan dat: dat het je leven beheerst. Oké jij doet nog wel netjes je huiswerk, maar ik vraag me af of je ook nog iets anders dan computeren doet. Zo, nee, dan ben je toch wel een beetje verslaafd ongeacht wat je vader zegt. Je vader zegt dat omdat hij je nooit iets anders ziet doen.

Tegen je vader zeggen: Ja, ik ben verslaafd, maar ik doe er niemand kwaad mee (vaders hebben nl graag gelijk...).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe naast computeren ook nog wel wat. Ik zit op judo en ik train elke avond (spieren en cardio).
bedankt voor uw antwoord ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, kijk eens aan! Vader morgenavond maar overslaan!

Andere antwoorden (2)

Als ik het zo lees is het gewoon een groot misverstand tussen jou en je vader.
In mijn mening is 2 tot 3 uur echt niet veel.

Het beste dat je zou kunnen doen is gewoon is even rustig gaan praten met je vader en zijn mening aanhoren en dan uitleggen wat je hier boven hebt geschreven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gehad.
Je moet gewoon samen met je vader even een planning maken over wanneer je huiswerk maakt en wanneer je achter je pc zit. Had ik toen ook gedaan en dat werkte prima.

Je kan het ook bijhouden met een bepaald programma jij zegt bijvoorbeeld ik wil 2 uur dan geeft hij je een melding bij 10 min, 5 min en 30 seconden dan meld hij automatisch af en kan je niet meer verder tot volgende dag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat programma heb ik al eens geprobeerd maar ik moet ook vaak huiswerk doen op de pc en dan moet niet opeens de pc afmelden :P