Hoe kan ik een MP3 bestand van 3 uur, op een audiocd branden zodat ik hem in een gewone cd-speler kan beluisteren?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het MP3 bestand ic ca 200Mb (192kBps)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Dat kan niet.

Een gewone CD speler speelt geen gecomprimeerde, maar 'ruwe' audio, oftewel .wav bestanden af. En nu kan je MP3 daar wel naartoe omzetten, maar een 3 uur durend bestand is te lang voor een normale CD die af te spelen is op een normale CD speler.

Als je een CD speler hebt die ook MP3s begrijpt kan je hem gewoon op de cd branden.

Als je geen MP3 kan afspelen, moet je eerst het bestand naar wav omzetten, en dan in 3 stukken knippen met een audio splitter. De 3 resulterende bestanden kunnen dan weer op 3 CDs gebrandt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een cdspeler kopen met mp3 ondersteuning.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het is maar net wat een onder een 'gewone cd-speler' verstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een andere auto eromheen kopen?
Het gaat om de standaard autoradio welke er vanaf de fabriek ingebouwd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lidl (supermarkt) toevalig en autoradio met cd/MP3 40 euro lijkt mij geen massa investering
Niet. Meer dan een minuut of 80 past er niet op.
AWM
14 jaar geleden
als je een DL-DVD heb kan je het daar op branden, die kunnen in totaal 240 min. aan dus daar zou het wel oppassen maar ik weet niet of dat weer problemen geeft met een autoradio (of die een dl-dvdtje kan lezen).

wat betreft een mp3 bestand, de technische kant weet ik niet maar ik weet wel dat als ik een cd brand met mp3 bestanden (een gewone dvd) dan doet ie het gewoon in de auto.(met een dood gewone auto radio)

een dl-dvdtje is trouwens gewoon bij de mediamarkt te koop ( 5 voor 10.- best duur) anders heb ik nog wel een ander aders, dit is een webshop waar ik ze vandaan haal die zijn egt heeel goed koop en ook totaal te vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Nero kan je kiezen voor 'als audio-cd branden'. Dit deed ik vroeger altijd om MP3-bestanden te kunnen beluisteren op een stereo-installatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot 80 minuten per CD... 3 uur = 180 minuten = 3 CD's