wat is precies titanium back-up en wat zijn geroote apps? (zie uitleg)

Hallo goeievraag gebruikers,

Ik heb een tijdje een one x en ik wil hem rooten. ik weet wat de consequenties zijn, wat je ermee kan etc. maar heb toch nog een paar kleine vraagjes: (ik gebruik btw. OneXRoot.com

1. er word gezegd dat je een titanium backup moet maken, wat is dit precies?

2. Er word ook gezegd dat je nu geroote apps kunt downloaden en gebruiken, maar wat zijn dit dan voor een apps en wat kun je hiermee in vergelijking tot normale apps?

alvast bedankt :)

mvg, DaBass

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

titanium backup is een alleskunner.
Dat is een app waarmee je dus backups kan maken van je apps, inclusief de instellingen maar ook van je systeem instellingen.
Daarnaast kan je hiermee ook nog apps verplaatsen naar je sd kaart.
Heb je de pro versie ( betaal versie ) dan kan je dit ook nog eens automatiseren.
Dit was een van mijn eerste apps en gebruik hem al een klein jaartje op de Gio.
Je hebt om titanium backup te kunnen draaien wel root nodig.

Nu wat is Root?
Root kan je ( heel simplistisch ) zien als een administrator in een windows computer.
Bepaalde apps hebben root ( of rechten ) nodig om bepaalde wijzigingen te kunnen doen welke zonder root niet mogelijk zij omdat er geen rechten zijn verleent.
Met Root kan dat dan weer wel, bijvoorbeeld root uninstaller, dit is een app waarmee je dus voorgebakken apps kan verwijderen zoals bijvoorbeeld Maps of streetview, think office etc. etc.
Zonder Root zou dit dus onmogelijk zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier een tuto omtrent het rooten van een Galaxy s2 met ICS.

Voor de overige lezers, deze procedure is anders dan met de eerdere android versies.
Hoe dat moet staat in de zelfde link.

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.rootandroid.nl/samsung/samsung-galaxy-s2-i9100-ics-rooten/