Mag de serviceprovider zomaar je email verwijderen na een tijd niet in gebruik?

De vraag is of een service provider je emailaccount mag verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt aan de voorwaarden. Natuurlijk mag een serviceprovider niet 'zomaar' je account verwijderen, maar als je ooit akkoord bent gegaan met bijvoorbeeld 'algemene voorwaarden' of 'leveringsvoorwaarden' kan het zijn dat het toegestaan is. Als in die voorwaarden staat (zoals bijvoorbeeld bij hotmail het geval is) dat na een aantal maanden niet inloggen je mailbox helemaal wordt geleegd en na nog een tijdje zelfs je mailadres komt te vervallen, dan mogen ze dat doen.

Als het om een betaalde provider gaat of als het niet in de voorwaarden staat, dan mag het hoogstwaarschijnlijk niet. Dan wordt ook gekeken naar de periode en hoe redelijk het is om al dan niet je email te verwijderen.

Tip: sla de voorwaarden er eens op na!