Hoe komt het dat ik via mijn fototoestel een filmpje heb gemaakt wat maar 8 minuten duurt, maar dat de pc zegt dat het filmpje 16 minuten duurt?

op windows media player houd ie wel met 8 minuten op met draaien en begint overnieuw bij 0, maar geeft wel aan dat ie 16 minuten zou moeten duren. terwijl op de camera het serieus maar 8 minuten bij staat.

hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen??

ik snap er niks van hoe dit kan. iemand??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hier heb ik maar 1 antwoord op.
Stoppen met Windows Mediaplayer (WMP) te gebruiken.

Het programma is een regelrechte ramp.

Ik run al jaren een bedrijf en wij maken af en toe 3D animaties voor grote mediabedrijven. In 2003 zijn we compleet van WMP afgestapt en ik moet zeggen dat dit een HEEL erg goede beslissing was.

Wij zijn indertijd overgestapt naar, toentertijd nog in alpha versie verkerende, VLC, wat staat voor VideoLAN Mediaspeler. Waar die C voor staat weet volgens mij niemand haha..

Nog niet zo heel lang geleden is er een nieuwe versie uitgekomen, die ook Bluray ondersteuning biedt, en daar zijn wij in ieder geval thuis (privé dus) heel erg blij mee via onze HTPC (staat onder de TV).

Succes.