In je vraag geef je niet aan in welk formaat je luisterboek is opgeslagen.
Dit kan mp3, m4a of m4b zijn.
Als het in mp3 is:
In itunes dit nummer aan de muziekbibliotheek toevoegen.
Vervolgens (via rechtermuisknop) keizen voor dit nummer converteren naar m4a.
Hierna doe je 3 dingen:
1. Je verwijdert het toegevoegde nummer uit de bibliotheek
2. Je zoekt het zojuist gemaakte m4a bestand op en hernoemt de extensie naar m4b
3. Voeg dit bestand nu toe aan je bibliotheek in itunes

het wordt nu herkend als een luisterboek en staat zowel in itunes als -na synchronisatie- op je ipod onder de luisterboeken.

Is het formaat van je boek al m4a dan begin je bij stap 2 uiteraard