Is het normaal dat een 6-cell Li-Ion battery minder dan 1,5uur mee gaat op een acer , met volle accu ?

Ik heb net een nieuwe Acer Aspire, Ik heb de eerste keer hem de hele nacht door geladen, Mijn oude deed er bijna een hele dag mee, met 100 procent. Maar nu gaat ie binnen 2uur van 100, naar 0. Hoort dit? Of kan ik dit verbeteren met een nieuwe accu? Zowel, welke ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is duidelijk een probleem in je accu, maar als hij net nieuw is dan zit daar een oorzaak bij.

Meeste gevallen bij een acer is dat de computer steeds omschakeld tussen Netstroom en accu. Daar merk je zelf bijna niks van, maar als je voedingskabel geen goed contact maakt met je laptop (uiteinde wat je in de laptop stopt) dan schakeld hij over op je accu, zodra de netstroom weer contact maakt, schakelt hij terug. Als dit vaak gebeurd dan gaat je accu kapot.

Ik heb dit bij veel acer laptops al gezien. Doordat je stroomsnoertje lam is geworden maakt hij geen goed contact met je laptop meer.

Als je goed luistert kun je bij je ingang van je stroom op je laptop af en toe geknetter horen. Als dat zo is dan zit daar je probleem.

Is dat niet zo, dan heb je van de fabrikant recht op een nieuwe als je kan aantonen dat je de accu niet zelf om zeep hebt geholpen. (zie garantie voorwaarden )

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Ik heb zelf al 4 laptops voorbij zien komen met een lamme koppeling... waardoor de accu alleen maar aan het schakelen is.