Het wifi signaal van mijn modem heeft sinds een paar weken geen goede bereikbaarheid op de slaapkamer,waar kan dat aan liggen?

Ik heb een abbonement van tele2 en nooit geen problemen gehad met de modem.
Nu sinds een paar weken merk ik dat het signaal op de slaapkamer heel slecht is of het helemaal niet doet.
De modem staat direct onder de slaapkamer en heeft altijd goed gewerkt.
Nu valt het signaal heel vaak weg op mijn iPhone.
Op de iPad blijft het signaal wel maar op de iPhone van mijn moeder (die is een paar maandjes oud) valt ook telkens het signaal weg.
Ik heb hierover gebeld maar zoals ik al verwachtte gaat tele2 het gooien op de bekabeling of de iPhones en als er een monteur langskomt en het blijkt idd niet aan de modem te liggen dan moet ik de monteur uit eigen zak betalen.
Ik ben continu bezig om het kanaal in de modem te veranderen zodat de wifi weer wel even goed werkt maar dat duur een paar dagen of 2 weken en dan moet ik het kanaal weer veranderen.
Wat is nu het probleem ? De modem,de iPhones,tele2 zelf ?
Wat kan ik hier aan doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk ligt het aan een ijzeren voorwerp wat het signaal belemmerd. Denk bijv. aan een nieuwe bureaulamp naast de modem.

Verplaats in dit geval de modem of lamp.

Ook kan het zijn dat je buren op de zelfde wi-fi frequentie zitten, google in dit geval wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
D44ntje
Heb je al eens met je mobiel ingelogd op het modem?
In het tele2 modem zit namelijk de optie om jou te laten zien, welk kanaal de beste ontvangst geeft op het apparaat waar je op dat moment mee in het modem kijkt.
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
oow dat is jammer :-(
Verder heb ik niet zo veel verstand van de huidige mobiele telefoons en tablets, dus ik weet dan verder ook geen oplossing. sorry