Hoe schakel ik de beveiliging van mijn router uit?

Wij hebben een speedtouch/kpn router. En willen graag internetten op onze nieuwe laptop, alleen het netwerk heeft geen netwerk adres toegewezen aan de laptop. De oplossing zou zijn om de beveiliging van de router uit te sckakelen, maar hoe?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

De standaard gateway naar je router is meestal de website 192.168.0.1.

Dan moet je rondklikken tot je bij iets van Security komt en dan op None klikken (ipv WEP of WPA)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je draadloos hebt:
Die beveiliging moet je niet uitschakelen. Tenzij je graag wilt dat een buurman 40 meter verderop via jouw internetverbinding allerlei afkeurenswaardige zaken doet.

Als je bedraad hebt:
Dan kan je je PC een vast IP-adres geven. Beveiliging uitschakelen is niet nodig.

Wellicht zie ik nog mogelijkheden over 't hoofd - echter, je beveiligingen moet je sowieso niet uitzetten. Liever gewoon nog wat meer vragen stellen om een oplossing te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch raad ik je af om beveiligingen uit te zetten. Er bestaan ook methodes om op afstand je verbinding te misbruiken, als er bijv. geen wachtwoord op zit.
Ik raad je in dit geval aan om de gebruikershandeleiding te gebruiken of contct op te nemen met kpn. De kans is groot dat er een standaard wachtwoord is ingesteld op je router.

Mocht je toch onveilig willen internetten (de gehele buurt kan namelijk mee internetten), dan zit er op de meeste speedtouch modellen een knopje die je 10 seconden met een pen in moet drukken.
Het is een klein knopje aan de achterkant van de speedtouch/experiabox.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt eens naar de volgende website gaan: 10.0.0.138
Dit kun je zo intikken in je werkbalk. Als het goed is kom je nu op de configuratiepagina van Speedtouch terecht. Hier kun je de beveiliging uitzetten als je dat wilt. Je kunt hier ook je netwerken controleren en beheren.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De site zal alleen werken als je er via en pc op gaat met een internetverbinding, dezelfde als waar je nu op zou werken. Een andere mogelijkheid is 192.168.1.254 Mocht dat ook niet werken, dan moet je achter je gateway adres komen. Dit kan vanaf de pc met een netwerkverbinding via xp:
start -->uitvoeren --> cmd en daarna een enter ingeven
in het oude "dos" schermpje: ipconfig en een enter
hier zie je de standaard gateway, ga via je internetbrowser naar dat adres.
Vul hier het standaard gebruikersaccount in, het kan zijn dat dit gebruikersnaam:admin wachtwoord:admin of wachtwoord leeg laten, is.