Hoe krijg ik de ruis in mijn boxen weg?

Sinds kort zit er in de boxen van mijn computer een hele irritante ruis. Hoe ontstaat dit en hoe krijg ik het weer weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (4)

Je krijgt een ruis als de draadjes verkeerd omzitten of als er 1 draadje los is geraakt. Het beste is de bedrading effe na te kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Zit' jouw PC in een geaard stopkontakt?
Dit is de bron voor ruis etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het hier om pc boxen betreft, is dit het juiste antwoord. Het is zowiezo Altijd aan te raden om een PC in een geaard stopcontact in te steken. Doe je dit niet dan kan je ook veel andere problemen krijgen. Is er geen geaard stopcontact in de buurt, probeer je boxen dan in te steken op een ander stopcontact dan waar je pc op zit.
Dit wil ook vaker helpen.
Je ruis kan komen doordat het geluidsnivo vooral op de speakers geregeld wordt, en niet in de software. Kijk even op de PC of daar het geluid niet heel zacht staat, en je je speakers vol open hebt staan. Is dat het geval: Draai het volume opje PC in de software wat op, en verlaag het op de speakers.

De reden hiervoor is: Als je een klein beetje ruis van je aansluiting speaker - PC genereert, wordt dit in de speaker sterk versterkt & is het signaal (Geluid) dat je vanaf je computer stuurt relatief zwak ten opzichte van de ruis: Je gaat de ruis horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar je Volumeregeling het icoontje van een speaker rechts onder in je beeldscherm verlaag het volume bij het onderdeeltje WAVE eventueel kan je daarna hoofdvolume naar boven schuiven.

Er zijn hier al een aantal oorzaken genoemd, een andere oorzaak die het zou kunnen hebben is dat een programma dit veroorzaakt. In vista kan je volgens mij het volume regelen per programma.