Waarom hebben de allernieuwste laptops en note-books weer zo'n spiegelend scherm waarin jeje zelf kunt spiegelen a.h.w.?

Ik ben op zoek naar een notebook, beetje een middelmaat, dus niet de grootte van een laptop, maar ook niet de kleinste notebook.
Nu viel het me op dat de allernieuwste laptops en notebooks zo'n irritant (althans dat vind ik...) spiegelend scherm hebben. Waarom toch?

Ik heb liever eentje die niet zo spiegelt maar een mat scherm.

1.2K

Het beste antwoord

Om antwoord te geven op je hoofdvraag: ik denk dat dit puur uit esthetisch oogpunt is. Het valt mij ook op, de nieuwe computer van een huisgenoot heeft een prachtige monitor, maar spiegelt als een bezetene. In deze tijd gaat het heel erg om design en status. Het moet eruit zien. Soms laat men hiervoor zelfs de functionaliteit schieten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

HP dv3000. Een prima computer. Zit tussen een netbook en notebook in. Geen last van spiegelend scherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit schijnt een beter beeld op te leveren. Ook kun je beter werken in de zon. Echter vind ik het enorm vervelend zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meende onlangs gelezen te hebben dat ze daar weer van terug gekomen waren, omdat er veel klachten waren.

Twee jaar geleden, toen ik mijn laptop kocht, waren laptops met een niet spiegelend scherm met een zaklamp te zoeken, amper aanwezig, tegenwoordig zie ik ze weer veel meer in de schappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dit een beter beeld schijnt te hebben. als je b.v 2 foto's hebt met dezelfde afdruk kiest het grootste gedeelte van de mensen de glazende foto ipv de matte foto. je ziet in de tv wereld dat een heleboel fabriekanten ook naar spiegelende schermen gaat. puur omdat dit een mooier plaatje geeft. Maar ik vind het ook irritant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier maar eens. Deze vraag had ik al eens gesteld.
http://www.goeievraag.nl/vraag/laptops-tegenwoordig-bijna-allemaal-glimmend.30820
Succes.