Kan je een particulier internetabonnement ook afsluiten voor een eenmanszaak?

Als er maar een persoon gebruik maakt van het internet, is het niet handiger om een particulier abonnement af te sluiten ipv een zakelijk abonnement?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom niet? Er is geen enkele wet die het verbied.
Ik kan me wel voorstellen dat sommige providers dat niet willen toelaten omdat ze je een duurdere zakelijk abonnement willen aansmeren. Maar ik denk dat de meeste providers het geen probleem vinden.
Je kan, in plaats van je bedrijfsnaam, ook gewoon je privenaam geven, probleem opgelost. De reden waarom ze je een zakelijk abonnement willen verkopen is omdat een bedrijf meer kans geeft op het betalen van schadevergoedingen wanneer er storing is en er is omzetverlies.
Daarom zullen de meeste providers er geen probleem mee hebben om jou een prive abonnement te verkopen omdat je dan akkoord moet gaan met de algemene voorwaarden voor prive personen, en dan heb je in die gevallen geen poot om op te staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
p.s.
zelf heb ik ooit eens voor mijn winkel een energiecontract afgesloten op mijn privénaam. Was gewoon veel voordeliger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gast118700
Heeft u nog tips voor internetproviders?
Of mag dat niet schrijven hier wegens reclame?

Antwoorden (1)

Hallo,

Op zich maakt het niet uit wat voor abonnement je aansluit.

Een zakelijk abonnement heeft vaak een even snelle upload als download. met een redelijk abonoment is het dan mogelijk om je website intern te hosten.

of je gebruikt een pin apparaat, het is erg handig om je betaling iets sneller gedaan te hebben.
(een klein voorbeeldje voor een zakelijk abonnement)

Wanneer je een snellere upload niet nodig hebt, zal het voor jouw niets uitmaken als je een normale abonnement neemt.
Een verhaal als schade vergoeding zal een provider een worst wezen, een particulier kan dat net zo goed doen.

Hopelijk heb ik je zo goed genoeg ingelicht,

groeten,
Bart