Waarom word ik vanuit Google zoekmachine bij alle resultaten doorgelinkt naar een advertentie?

word als ik een resultaat aanklik via seekportals.com doorgelinkt naar advertentie/reclame troep,moet voortaan hele websites invullen bovenaan in de balk,hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Heb dit ook voorgehad. Ik ha toen trojaans paard. Best e pc effe scannen op virussen, zal wel eentje tussenzitte ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb je een browserhijacker (malware) te pakken op je PC. Hier meer hulp: http://www.computerhope.com/issues/ch000578.htm
Mogelijk zit er nu een onderdeel in het softwaregedeelde van je configuratiescherm, waarmee je het kan verwijderen (kijk eerst eens bij de S).

Wil je deze ongein in de toekomst niet meer, dan raad ik Linux aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi, dit virus heb ik nu ook te pakken. Draai eens HijackThis (http://sourceforge.net/projects/hjt/) en kijk bij de "O4 - Run" elementen. Daar staat er als het goed is 2 met "rundll32.exe" of iets dergelijks, waarschijnlijk met ".dll" bestanden in je "Temp" map. Wat je kan doen is eerst je computer opstarten in veilige modus, die 2 bestanden verwijderen en je Temp map leegmaken (rechtsklik op je C:\ in Deze Computer, dan Eigenschappen, Schijfopruiming, Bestanden opruimen, en dan Tijdelijke map of iets dergelijks aanvinken en op OK drukken). Daarnaast kun je ook met HijackThis die twee elementen aanvinken en op "Fix" drukken. Daarna zou de verwijzing naar de advertenties via Google weg moeten zijn.

Ik weet niet welke virusscanner dit op het moment kan verwijderen, maar mijn Microsoft Security Essentials vond hem in ieder geval niet.