Flash games zijn spelletjes (games) gemaakt met het programma Adobe Flash.

Toegevoegd na 5 minuten:
Met het programma Adobe Flash kun je animaties maken, en interactieve animaties en dus ook spelletjes. Deze vind je heel veel op het internet, en zijn vaak gratis te spelen. Flash games werken vooral goed op computers met een x86 processor. Sommige websites richten zich op het aanbieden van heel veel (gratis) flash spelletjes.

Flash Games kenmerken zich vaak door eenvoudige en simpele gameplay, het zijn kleine spelletjes, liefst op elke computer goed afspeelbaar, en bediend met muis en/of toetsenbord.

De animaties gemaakt in Flash kenmerken zich vaak door een bepaalde stijl; grote gekleurde vlakken en gekleurde lijnen die met computereffecten (vergroten/roteren etc.) bewegen.
Spelletjes die er grafisch zo uitzien, en met dat soort animatie worden ook weleens flash games genoemd, omdat ze er op lijken.
Ook kleine simpele spelletjes die niet met Adobe Flash gemaakt zijn worden weleens (ten onrechte dus) flash games genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh nu snap ik het!!