kan ik een internet kabel van mijn laptop naar mijn desktop doen zodat mijn desktop de laptop zijn internet gebruikt?

Ik heb boven namelijk een laptop die op wifi verbonden staat met wifi, maar er komt boven ook een desktop, zonder wifi. Ik kan dan geen kabel helemaal naar boven leggen, maar ofdat ik dan een kabel van mijn laptop naar de desktop kan doen. Gaat dat? Zodat mijn laptop zijn wifi met de desktop deelt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (4)

Ja dat kan !

Je moet de PC die al internet heeft (in jouw geval je laptop dus) instellen als een network-bridge.

Hoe je dat moet doen hangt een beetje van je windows-versie af, maar een goede (engelstalige) uitleg staat b.v. hier:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxpbrdge.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het idee is dat je de internet data van de ene netwerkkaart "door laat stromen" naar de andere netwerkkaart.
Om dat te bereiken moeten de beide netwerkkaarten softwarematig met elkaar "verbonden" worden. Zo'n verbinding noem je een "bridge". ("brug" ;-p) Door aan XP aan te geven welke kaarten zo'n bridge moeten vormen stel je dit in. Op de pagina waarnaar ik gelinkt heb gebruiken ze zelfs de USB-poort als een netwerk verbinding. Laat je daardoor niet van de wijs brengen; het werkt ook gewoon voor je wifi en je 'gewone' netwerkkaart !
Ja, dit zou kunnen door middel van ICS. Dit betekent eigenlijk dat je de verbinding deelt met een andere pc. Precies wat jij wilt. De verbinding kan wel wat langzamer worden. Je moet even naar draadloos netwerken gaan en bij die wifi verbinding op eigenschappen en op 1 van de kopjes klikken. Ik weet niet wat voor Windows versie je hebt. Dit kan draadloos (ICS staat voor Internet Computer Sharing)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan inderdaad, de andere antwoorden werken op zich best wel
maar nadeel is dat je laptop altijd aan moet staan op het moment dat je op de andere pc wilt.

als je echt geen kabel kunt trekken
heb ik dit als alternatief voor je, (zie video)
is wel wat duur maar het systeem is erg flexibel
en levert je een snellere verbinding dan via je laptop
capthavoc
11 jaar geleden
Wat jij wil kan dus, dat is duidelijk. Een andere, de makkelijkste en meest flexibele (denk ik), manier om je probleem op te lossen is die PC van een eigen wifi-kaart te voorzien of een USB-wifi-stick te geven. Dan hoeft die laptop niet de hele tijd aan te staan alleen maar om die desktop van internet te voorzien. Voor het geld hoef je het hopelijk niet te laten zowel kaarten als sticks zijn er al voor minder dan 10 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
het betere alternatief als je niet duur wilt doen
een usb wifi stick is peanuts tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom dus, makkelijk te doen, en voor weinig overal te koop. Kind kan de was doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan doe je het met een insteekkaart IN de PC. Durf je dat zelf niet, dan is er zeker iemand te vinden die dat voor je kan doen. Kwa software is het net zo makkelijk als een USB-stick.
Als je toch bezig bent, dan kun je die PC met een ander kaartje meteen een paar USB-poorten geven.