Ja. Er bestaan grote verschillen in kwaliteit:

[quote]
DVD media van de grotere merken alsook de schijfjes van de minder bekende merken kunnen uit dezelfde fabriek komen. Er zou dan ook weinig verschil in kwaliteit moeten bestaan. Echter de geproduceerde schijfjes zijn kwalitatief niet allemaal hetzelfde. De beste producten gaan naar de grotere merken. Bruikbaar spul gaat naar de kleinere merken. Schijfjes die onder de kwaliteitsnorm zitten komen via diverse kanalen op onderandere computerbeurzen terecht.

Dit verklaart deels de soms enorme prijsverschillen tussen de DVD's die u in de winkel koopt en de DVD's die op een beurs worden aangeboden. Denk dan ook goed na wanneer u DVD's koopt. Foto's van die prachtige vakantie kwijt raken omdat dat goedkope DVD schijfje niet meer leesbaar blijkt te zijn, wil denk ik niemand overkomen.
[/quote]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, er is een enorm kwaliteitsverschil tussen de diverse merken. Bij de goedkopere merken heb je veel *missers* Al jaren koop ik CD's en DVD's per 100 op een spindel van het merk Philips. Deze bevallen mij uitermate goed om reden dat ze prima te "branden"zijn zonder MISSERS. Deze koop ik op de Zwarte mark in Vleuten en betaal voor de DVD,s ongeveer €30,00 per honderd. Ook op de Beurs in Beverwijk heb ik ze gezien voor ongeveer deze prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja doe ik ook . Die philips diskjes zijn foutloos . Ook gewoon op de markt te koop .
Behalve dat Philips (met name in het verleden) de nr.1 was cd's ben ik zelf vooral te spreken over Verbatim. De kosten voor een spindel van 100 stuks zitten rond de 25 euro
Het klinkt voor velen misschien onbekend, maar deze dvd's worden met name aangeraden bij de gevoelige spelers van spelcomputers.

In het verleden stond Platinum bovenaan de top als een van de beste dvd's, maar er ze hebben verkeerde beslissingen genomen en zijn enkele keren veranderd van fabrikant met als gevolg dat de kwaliteit zeer achteruit ging van de dvd's.

cd's/dvd's die ik afraad zijn die van de Aldi: Lifetec! Deze begonnen na 2 jaar af te bladderen bij mij. Ik moet bekennen dat dit zo'n 4 jaar geleden is en wellicht is de kwaliteit veranderd in de tussentijd.

Ik zou dus kiezen voor Verbatim. Bij de meeste online shops/zwarte markten te koop en ik heb hiervan eigenlijk nooit problemen mee gehad in de laatste 2-3 jaar.