Waarom krijg ik tegenwoordig, iedere keer dat ik een foto opsla van interenet een extra mapje erbij " (veel getallen) .jpg.files " ?

(zie o.a. foto)

Iedere keer dat ik een foto van internet op sla (en volgens mij ook via lokale media, zoals Onenote e.d. of screenshots met games) krijg ik per foto een mapje, zoals in de foto te zien.

Hoe komt dit en hoe zet ik het uit?

Toegevoegd na 44 minuten:
Eventueel voor de duidelijkheid.

Zo'n structuur zie je dus ook altijd

Hoofdfolder
-Plaatje
- Map ‘13409872439.jpg.files'

Toegevoegd na 1 uur:
Ik gebruik niet de 'opslaan' functie, maar de 'opslaan als' En sla altijd op als PNG of JPG

Toegevoegd na 1 uur:
Altijd 'afbeelding opslaan' ipv opslaan als

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik denk dat je de keuze hebt , van opslaan en opslaan als
Opslaan als kun je beter doen, want dan krijg je de keuze waar het opgeslagen moet worden, kun je dan zelf bepalen.
Nieuwe map aan maken, die keuze moet je niet nemen, want dan krijg je inderdaad steeds een nieuwe map.
Wel als je veel foto's moet opslaan,en dan een map aanklikt naar je bureaublad b.v. kun je al die foto;s naar je documenten of anders , sneller plaatsen waar jij dat wilt.
Hoop dat het duidelijk is

Toegevoegd na 1 dag:
heb na zitten denken, als je een plaatje of foto , nu eens opslaat op je bureaublad,1 stuks kijk dan eens of er ook een mapje bij komt.ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt niet aan de locatie waar ik een bestand opsla. Zowiezo doe ik altijd opslaan dan ;) Omdat ik voor alles een specifieke locatie heb. Maar die mappen, daar staat de foto die ik opsla NIET in. dat is het stomme. De mappen staan in de map waar de foto ook in staat. Aldus: Hoofdfolder
-Plaatje
- Map '13409872439.jpg.files
Ik vermoed dat je "opslaan"functie in je browser gebruikt. Je browser probeert dan een webpagina op te slaan, en maakt dan een submapje aan om de bijbehorende bestanden in op te slaan.

Als je een afbeelding wilt opslaan, kun je dat beter doen door met de rechtermuisknop op het plaatje te klikken, en in het popup-menu te kiezen voor "Afbeelding opslaan" (afhankelijk van je browser).
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer, maar ik gebruik zowiezo al de 'afbeelding opslaan' functie. En dit gebeurt zowel in IE/FF/Chrome