Hoe maak ik wifi via een telefoon?

Ik heb een alcatel one touch 995 (android) hiermee wil ik dmv tethering wifi maken van mijn telefoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
vanaf mijn telefoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je tethering inschakelt, dan kun je je telefoon als Wifi-hotspot gebruiken (onderweg internet op de laptop via je telefoon). Let er wel op dat vele providers een dergelijk gebruik niet toestaan, doe het dus met mate!

Het principe is heel eenvoudig;
- geef het netwerk een naam
- stel een wachtwoord in
- zet je tethering aan
- pak de laptop
- zoek het netwerk met de naam die je gegeven hebt
- geef je wachtwoord in

nu hoort je laptop verbinding te maken met je telefoon, hierdoor kun je nu gewoon internetten zoals je gewend bent (alleen iets langzamer en een stuk duurder als je overdrijft.)