Dell met Windows xp 5.1 krijgt geen internet

Ik heb vandaag voor me verjaardag een leptop van Dell gekregen maar het lukt ons niet om internet te krijgen het is een Dell met Windows xp 5.1 ik heb een internet kastje van ziggo
Iemand vertelde mij download software van de Dell site maar dan vraag ik me af welke op de onderkant staat de code 3GLLN1J

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

open even je netwerk centrum rechts onderaan in beeld en probeer te verbinden met julie draadloos netwerk als het beveiligd is vult u uw wachtwoord in dan zou je internet moeten hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Problemen met internet op een laptop kan aan meerdere dingen liggen. Eerst zou ik gaan kijken wat het exacte probleem is. Verbind je draadloos of met een draad? Met draad zou het eigenlijk vrij direct moeten werken. Als dat niet zo is kan het zijn dat Windows hier geen drivers voor heeft. Deze kan je dan inderdaad van de Dell website downloaden (zie bron hieronder voor de link). Je vult daar het nummer 3GLLN1J in (dat is tevens je serienummer van je laptop of zoals ze het bij Dell noemen "Service Tag") en hij geeft alle drivers aan die je nodig hebt voor deze laptop. Deze kan je dan op een andere computer downloaden en bijvoorbeeld op een USB stick zetten en dan op je laptop installeren.

Mocht je draadloos verbinden, dan moet je kijken of je laptop wel een netwerk ziet. Rechts onderin heb je meestal een icoontje voor de draadloos internet (is bij elke laptop anders maar lijkt meestal op een antenne of signaal steepjes zoals op een mobiele telefoon) Zie je als je deze dubbelklikt of opent daar wel netwerken staan? Als dat antwoord nee is dan kan het zijn dat dit ook te maken heeft met de drivers.

Andere goede tip is trouwens dat de meeste Dell computers een schakelaar op de behuizing hebben voor draadloos (wifi) netwerk. Deze moet wel aan staan (is meestal een knopje of een schuifje)

Mocht je wel een netwerk vinden maar krijg je een foutmelding bij het verbinden, dan is het beste om de foutmelding op google op te zoeken en kijken of je daar je antwoord vind. (desnoods plaats je de foutmelding hier in je vraag).

Als er nog garantie op de laptop zit kan je ook een belletje wagen naar Dell, die kunnen je meestal ook helpen.

Toegevoegd na 23 seconden:
steepjes = streepjes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een Ziggo aansluiting is het soms noodzakelijk het modem te rebooten voordat een nieuwe computer (een ander MAC adres) wordt herkend. Dus even je modem van de stroom afhalen en terug insteken doet wonderen.

Ook Ziggo klantenservice kan je ondersteunen tot op zeker niveau. Bel hiervoor met 0900-1884 (10 cpm) of indien je ook Ziggo telefonie hebt 1200 (gratis).

Succes!