Hoe exporteer ik foto's van iPhone 4S naar iMac?

Ik wil foto's en video's van mijn iPhone naar mijn iMac overzetten. Uit informatie op het web maak ik op dat dit alleen met dure programma's zou kunnen als iPhoto of Aperture. Dat kan haast niet waar zijn. Kan het niet via iTunes of via een gratis programmaatje?

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik heb geen Aperture of iPhoto.
Draai Mac OSX 10.6.8
Gebruik bekabelde (USB) aansluiting

Toegevoegd na 44 minuten:
Ben er al uit. Hier is de oplossing: Elke iMac heeft iPhoto of anders het programmaatje 'Fotolader'. De naam zegt genoeg. De rest wijst zich vanzelf. Heel eenvoudig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

je iphone hang je toch gewoon aan je imac via het usb snoertje ze worden geimporteerd via iphoto
dat zit gewoon standaard bij elke mac ?
misschien een wat oudere versie ?
welke versie mac os heb je ander even in de appstore kijken ? iphoto is niet zo duur
de andere proggie aparture wel maar dat heb je niet perse nodig

Toegevoegd na 1 minuut:
anders even de iphone aan de mac hangen en de software updater laten zoeken naar updates ?
capthavoc
11 jaar geleden
Via itunes, dit moet je instaleren op je computer. Dan je iphone eraan hangen. En dan kom je er denk ik wel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe dat altijd via bluetooth. Dus geen gedoe met kabeltjes en zo. Van m'n Samsung Galaxy naar m'n MacBook en viceversa. Moet met Iphone en iMac ook lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
via iTunes. Best methode is toch dropbox.

Altijd als je met WiFi in aanraking komt maakt die automatisch back ups. In de App Store op je iMac heb je ook de app van Dropbox. Je krijgt ook een speciaal map in je finder.

Veel eenvoudiger dan iTunes