Wat voor nut hebben al die updates op de pc?

Updates kunnen toepassingen ook in de war brengen.

capthavoc
11 jaar geleden
Welke toepassingen raken dan in de war ?
heb ik nog nooit meegemaakt
er is wel een verschil tussen belangrijke en optionele downloads en natuurlijk updates van andere software
zoals flash etc etc
maar de meeste updates, vooral voor internet gerelateerd programma,s zijn beveiliging updates
hier en daar een bugfix
sommige update worden ook pas helemaal goed geimplementeerd na een uit en aan zetten van de pc

Het beste antwoord

Dat verschilt per update, en staat er soms ook bij. Dan kun je kiezen de update wel of niet te doen.
De update kan zijn om een nieuwe versie te installeren, die dan hopelijk beter is, of om de software compatible te houden, of het kan een beveiligingsupdate zijn, of een update die een eerdere fout hersteld.
Een update kan een programma ook juist trager maken en minder compatible met de hardware, dan is het niet nuttig een update uit te voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Waarom biedt men dan die niet nuttige updates aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook een uitdate zijn die gericht is op het herstellen van beveiligingsfouten daardoor kan het zijn dat die programma langzamer loopt/werkt na de update.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De updates zijn meestal wel nuttig voor een paar mensen. De update kan nuttig zijn voor mensen met de nieuwste hardware (en dan juist weer niet voor mensen met verouderde hardware) of de update kan nuttig zijn voor de maker van het programma (extra veel reclame bijvoorbeeld) en niet voor de gebruiker, of de update voegt een functie toe die sommige mensen wel willen maar de meeste niet (itunes bijvoorbeeld.) Kortom, de update is haast altijd wel nuttig voor tenminste iemand.

Andere antwoorden (1)

Als je het over Windows hebt, Windows komt iedere vier jaar met een nieuwe versie, ze zorgen dat er heel veel foutjes in zitten zodat ze steeds updates kunnen maken, met die updates kunnen ze vanalles doen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je met updates onderdeel uitmaakt van een botnetwerk waardoor je pc kan worden gebruikt voor een zogenaamde ddos aanval. Ook is het natuurlijk de bedoeling dat je de updates zat wordt en denkt: "hmm laat ik die nieuwe windows versie maar eens proberen, misschien heeft die minder updates!"