ik dat wij slechte internet boven hebben want het kastje staat beneden moet ik dan een nieuwe roueter bestellen ?

ik heb de PS3 boven maar daar is slecht internet want kastje staat beneden hoe moet ik dag dan weer goed maken ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Normaal gesproken moet je voldoende bereik hebben boven. Tenzij je in een flat woont en er 7 verdiepingen tussen zitten. Het kan zijn dat je internet onbeveiligd is en er veel mensen op dat netwerk zitten, waardoor je "slecht internet" hebt. Dit kan ook als het beveiligd is en je ouders, broers en zussen ook op dat ene netwerk zitten. In beide gevallen word internet trager. Ga dat even na dus, maar een nieuwe router (kastje) is onnodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een aantal verdiepingen en wat muren tussen een router en een ontvanger (compu, ps3) kan de ontvangst behoorlijk storen. Je kan ook de kwaliteit van het signaal eventueel meten met een laptop en een programmaatje als InSider (freeware). Er zijn verschillende oplossingen voor. Een betere antenne, die meer signaal naar boven toe afgeeft zou al kunnen helpen, maar als er twee verdiepingsvloeren tussen zitten zal het altijd tobben blijven. Ook heb je range extenders die het signaal versterken zodat er boven een betere ontvangst is. Voor dat geld echter zou ik eerder kiezen voor een power lan setje. Hiermee gaat het signaal via het stopcontact. De ene kant sluit je aan op het stopcontact bij het modem, de andere kant boven waar je ps3 staat. Daar kan je hem dan weer aansluiten met een kabeltje. Deze zijn in verschillende snelheden en prijsklassen te koop. Conrad heeft hier een behoorlijke keus in waarbij hun huismerk relatief goed en goedkoop is. Iedere andere computerzaak kan je er echter ook aan helpen.
Suc6

ps. Een nieuwe router kost net zoveel en lost het probleem niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit is hetgene wat je nodig hebt ik heb het zelf ook en werkt perfect
http://www.edimax.com/images/Image/productimage/wireless/217x205/EW-7438RPn_217x205.jpg

http://www.edimax.nl/nl/produce_detail.php?pl1_id=1&pl2_id=86&pl3_id=205&pd_id=339

kijk ook eens op http://jannolmans.tk