Zijn er dingen waar ik op moet letten bij het installeren van deze videokaart?

Moet mijn moederbord aan bepaalde eisen voldoen als ik de videokaart er in wil zetten.

Het gaat om deze videokaart: Club3D Videokaart PCI-e GeForce GTX550 Ti 1.5GB 1xDVI/HDMI
Link: http://douvencomputers.nl/hardware/videokaarten/pci-e-nvidia/club3d-videokaart-pci-e-geforce-gtx550-ti-15gb-1xdvihdmi-computer%20hardware%20nederweert

En om dit moederbord: Gigabyte FM1 GA-A55M-DS2

Voeding is 550 watt dit lijkt mij genoeg.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat moet wel lukken denk ik. Je moet minstens 1 Gb aan Ram hebben en een pentium 4 of hoger. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dat niet hebt. 550 watt is in ieder geval wel genoeg. De videokaart heeft trouwens wel een 6 pins PCI stroomkabel nodig, maar die zit waarschijnlijk wel aan je voeding. Verder is het gewoon een kwestie van kaart erin klikken, PCI kabeltje vast en dan nog even een schroefje vast draaien en je bent klaar.

Plaatje van een PCI connector:
http://www.cablestogo.ca/product-images/35522/600/35522c.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit moet dan lukken. Ik heb een processor van 3 ghz en 8 gb aan geheugen.

Andere antwoorden (1)

Je moederbord niet (althans die voldoet), je moet er wel zeker van zijn dat je een 6-pins PCI-e stekker aan je voeding zit, je moet namelijk die 6-pins bovenop je videokaart duwen. Maar op een 550w zal deze stekker zeker zitten. Ik verwacht dus geen problemen.