hoe raak ik van mijn facebook verslaving af?

ik check mijn facebook veel te vaak omdat ik niks wil missen en controle wil houden over wat mensen op mijn facebook zetten.
hoe kom ik van die drang af dat ik telkens op facebook ga?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.zdnet.com/blog/igeneration/five-serious-symptoms-of-facebook-addiction/12034
Ritsuka
11 jaar geleden
Facebook verwijderen en naar buiten gaan voor echt contact.
Of in elk geval iedereen verwijderen die meer een kennis of een vage bekende is, zodat je alleen de echte vrienden over houd.

Het beste antwoord

je bent niet de enige. dit sorrt verslaving komt heel erg veel voor. Of het erg is? Je bent geen drugs, sigaretten of alcohol verslaafde, dus is het meer een nare gewoontje van je waar je zelf heel moe wordt dat je zo nieuwsgierig bent en niets wilt missen.

Maar er is bewezen dat eigenlijk min of meer alle verslavingen hetzelfde zijn. Dus hebben ze voor mensen met verslavingen het volgende bedacht... En het helpt dus zelfs...

Als jij van een verslaving af wilt, zorg dan dat je een andere gewoontje ontwikkeld die het van het facebook checken in jouw geval, overneemt. Dan zal je merken dat je daardoor opeens minder facebook checkt.

Een heel mooi voorbeeld: in Schotland ( dacht ik) is een instituut waar verslaafden de hele dag drummen op een drumstel. doordat je daar zo intensief mee bezig bent raak je van je verslaving af.

Maar in jouw geval zou ik facebook nu verwijderen ( voor een paar dagen/ weken) en een dagboek bijhouden wat het met je doet. Als blijkt dat je daardoor niet goed functioneert dan zou ik toch echt iets meer je best doen. Werkt het nog steeds niet, toch even contact opnemen met je huisarts en het voorleggen... succes :)

Als je meer wilt weten kan je me altijd vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
en hoe komen die mensen later van de drumverslaving af?;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel erg bekend worden in een populaire band. En dan zo populair zijn dat je 100000000 facebook friends hebt en de band moet verlaten om alle posts te beantwoorden :)
haha nee. Dat zijn 'gezonde' verslavingen.

Andere antwoorden (5)

zorgen dat je het niet gemakkelijk bij de hand hebt.
dus een dagje je telefoon met internet thuislaten , zodat je niet continu kunt kijken.
of eventueel je pc tijdelijk even weghalen .
verder is het natuurlijk een kwestie van loslaten en zelf kiezen om niet te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een aantal belangrijke vrienden verwijderen. Zorg ervoor dat alleen je beste vrienden/familie overblijf. Ben er een tijdje geleden achtergekomen dat ik bijvoorbeeld een kwartier lang feestfoto's zat te kijken van een "vriend" die ik via-via ken maar helemaal niet mee omga. Dat was bij mij het moment om dat soort mensen te verwijderen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Ik bedoel in de eerste zin natuurlijk ONbelangrijke vrienden :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De-activeer je facebook voor een paar weken en zorg dat er mensen zijn die je steunen. Zorg voor andere vrije tijdsbesteding en ga bij je vrienden langs ipv facebookcontact, veel gezelliger toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je steeds minder kijkt op Facebook
Eerst 10 keer per dag, dan 9 keer per dag, dan 8 keer per dag. Ik ben zo ook eens af gekomen van een verslaving van een leuk spel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de boven gegeven antwoorden niet helpen kan je ook nog de site of app blokkeren.