Ik ben van plan een 2de hands laptop te kopen, waar moet ik op letten?

via marktplaats heb ik een goede laptop gevonden die ik graag zou willen hebben, het gaat om een MSI GT663R. ik zou de laptop erg graag willen kopen maar ben toch een beetje huiverig dat er achter af iets mis blijkt. Waar zou ik nog extra op moeten letten zodat ik niet achteraf teleurgesteld word.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Check ook op hoe hij eruit ziet. Beschadigingen duiden op stoten of vallen en gebruikssporen duiden op hoe intensief hij gebruikt is. Uiteindelijk is in vele gevallen 2e hands vaak: het kopen van de ellende van een ander ( citaat van mijn vader ;)) Dus je moet ergens ook nog geluk hebben... Afspraken maken dat je hem 1 maand mag proberen en anders je geld terug krijgt is haast niet te doen. Dan beland je in rechtzaken en die kunnen je uiteindelijk veel meer tijd en geld gaan kosten. Ik raad je eerder aan via een bekende ( betrouwbaarder) op zoek te gaan naar een 2e hands laptop...

Toegevoegd na 1 minuut:
En let er heel goed op dat je geen overbodige opties koopt. Als je hem voor simpele dingen gaat gebruiken heb je bijv. geen gamings videokaart nodig... Het ligt er heel erg aan wat je ermee wilt doen. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is handig om met de betreffende persoon iets af te spreken van als de laptop binnen x maanden kapot gaat dat jij het niet hoeft te betalen. Je kan ook de laptop gaan ophalen, zodat als er iets aan is je naar diegene toe kan gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd eerst kijken of de persoon daadwerkelijk foto's heeft gemaakt van een werkende computer. Als je op bezoek gaat, even een spel testen voor zo'n 10 minuten. Als dat goed gaat is er waarschijnlijk niks mis met de computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om zeker te zijn dat de laptop het doet, moet je hem komen ophalen en daar laten testen. Als de verkoper weigert hem werkend te laten zien, is de kans zeer groot dat hij je bedriegt. Koop hem in dat geval niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even testen, door aan te doen en zeker even een half uurtje mee te spelen, zodat je iig kunt zien of er een virus op zit, je kan dat meteen het toetsenbord uittesten en kijken of er geen gebreken aan zijn, let ook even op de usb poorten of die er normaal uitzien en werken, bij enige twijfel NIET DOEN