Dit is een algemeen tekentje voor een munteenheid. Dit is niet een specifiek munteenheid.
Volgens wikipedia is dit bedoeld in de situatie wanneer het symbool van de munteenheid niet beschikbaar is.

Dit gebruik ik wanneer ik met valuta's werk, en geen idee heb hoe ik een tekentje moet maken. Dit werkt dan iets sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ah, je bent er in gestonken. Dit is een grapje wat terug gaat naar de jaren ´70. Destijds was de vader van Windows, meneer Gates, een echte rebel. Hij spoot graffiti op zoveel mogelijk muren: van zijn school, van kerken, zelfs van abortusklinieken. Zijn symbool noemde hij ''een kruis achter een rondje'' omdat hij zich zo voelde op de wereld: als een kruis achter een rondje.
Later heeft hij dit in Windows opgenomen als een soort ''easter egg'' (een paasei). Wat het met pasen te maken heeft moet je maar in een andere vraag stellen.

Later heeft meneer Appel het overgenomen op zijn computers. Ik zie dat jij een appel gebruikt om dit te plaatsen, dus vandaar deze opmerking.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar is de vraagsteller nu precies ingestonken?
Dit tekentje wordt in de kartografie ook wel gebruikt om een plek aan te geven waar je 'de aarde in kan', dus een putdeksel in een rioolstelsel, of een karstgat in een berg.