Hoe kan ik Outlook mails, die ontvangen zijn op een andere pc, op mijn eigen pc bekijken?

Onze PC is namelijk pas geleden gecrasht, en nou hebben we een email nodig die op die computer ontvangen was via Outlook. Maar hoe kan ik deze mails toch zien op mijn eigen pc als die andere pc gecrasht is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

In Outlook kun je instellen dat e-mails op de server bewaard moeten blijven. Dan kun je wereldwijd vanaf elk medium je e-mail blijven openen, tot je ze definitief verwijderd.
Als je dat niet hebt gedaan, dan ben ik bang dat je de gecrashte computer moet gaan repareren, danwel de hardeschijf moet plaatsen in je nieuwe computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van het type email server ( POP3, IMAP) word het soms allemaal al automatisch toegevoegd, dit is bijvoorbeeld bij gmail het geval.

Als dit niet het geval is dan kun je proberen de oude harde schijf via een andere conputer uit te lezen en de mailboxen back-uppen. Google kan je een heel eind helpen hiermee ;) kom je er nog niet uit, dan wil ik wel nadere informatie geven, wat voor versie outlook gebruik(te) je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Outlook gegevens worden opgeslagen in een ".pst" bestand. Je kunt dit bestand indien de gecrashte pc dit toestaat kopiëren naar je nieuwe pc. Maak nu een nieuw account aan in Outlook en kies voor de geavanceerde opties. Je kunt hier aangeven dat je het bestaande gegevens bestand wilt gebruiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze gegevens bestanden staan de map Outlook-bestanden in Mijn Documenten of in de verborgen map in het gebruikers profiel.

C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\

of

C:\Documents and Settings\%username%\Documents\Outlook-bestanden

Indien je het pst bestand niet meer wilt koppelen aan de email kun je het bestand ook gewoon openen in Outlook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, maar de computer start niet meer op en misschien is de harde schijf kapot. Als hij weer gerepareerd is zal ik elke keer bij een nieuwe email, dit .pst bestand op een externe harde schijf zetten.