Mijn Laptop gaat zich van zelf afsluiten tijdens gamen? hoe kan ik dat oplossen?

voor het formatteren deed die dat niet en het sluit zich af alleen bij gamen, maar dan maakt die ook een geluid, waarbij het zeg maar heel snel werkt, een geruis. ik heb een dag gewacht met gamen maar het probleem is er nog, ik kan namelijk niet gamen.

Toegevoegd na 35 minuten:
hier een printscreen van Speedfan, dit is zonder gamen en met gamen wordt het warmer, niet getest maar ik voel het aan de onderkant van me laptop dat het te warm wordt

Toegevoegd na 37 minuten:
er het ingesteld bij warning 50C

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is algemeen geweten dat een laptop niet dient om te gamen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Word je laptop te warm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste iedereen gamed op zijn laptop en het wordt wel warm, maar niet helemaal dat je niets er op kan doen, voor het formatteren werd het ook warm tijdens gamen maar had ik deze probleem niet en ik heb de geavanceerde instellingen bekeken daar staat dat bij kritiek accu niveau op accu slaapstand staat maar dat kan ik niet wijzigen naar geen actie ondernemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen gamed op zijn laptop? Ahja, juist ja. 0_0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap niet waarom je zo sarcastisch doet maar, heel veel mensen gamen op hun laptop of computer en niet op een spel computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is juist DAT dat problemen met zich voortbrengt. Anders had je deze vraag nu niet gesteld hé, of heb ik het mis? :)

Het beste antwoord

de voornaast reden dat een laptop afsluit is dat ie zijn warmte niet kwijt kan
je hoor de ventilator dan ook hard "loeien"
Dus dan is er een probleem met stof lijkt mij?
maar je spreekt ook over formateren
bedoel je misschien defragmenteren ?
want als je geformateerd heb heb je ook heel windows er opnieuw op moeten zetten en wellicht heb je dan niet de juiste videocard drivers geinstalleerd of de juiste updates van windows of de game zelf ?
Dat lijkt me eigenlijk niet te spelen, maar het kan

Als je defragmenteren bedoelde
heb je dan wellicht een soort automatisch defragmentatie aanstaan ?
dat kan ook heel erg veel vergen van je harde schijf qau warmte ontwikkeling en er stana wellicht meer van die achtergrond proggrammas te draaien ?
dus dat automatisch defragmentatie programma uit zetten zou kunnen helpen.
het is denk ik wel even zoeken
maar let op je warmte afvoer die moet goed zijn

Toegevoegd na 33 minuten:
probeer deze eens wan speedfan is mij nie duidelijk wat de real temp zijn
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij klopt realtemp niet omdat die overal 75 graden geeft en zo warm is het niet
capthavoc
12 jaar geleden
hij meet je cpu die zit "diep(er)"in je laptop wat jij voelt is denk ik de HD ?
maar 75G is zowieso te heet voor een intel ? zker als ie idle is
wat zegt distance to tjmax ?
ik draai een muziek stream, zit te internetten op schoot en heb Itunes aan draai op 66 graden vrij stabiel al een hele tijd.
als jij idle al 75 g haalt is dat niet erg bevordelijk
dus toch eens goed kijken naar je warmte afvoer
kijk ook eens achtergrond proggies ?
vooral een een auto defrag ? maakt je HD heet en daarmee ook je cpu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerst werd het tijdens gamen ook zo heet maar dan ging die niet van zelf afsluiten wat nu wel gebeurt, kan ik niet de instellingen veranderen ofzo, want eerst was dat ook zo heet zelfs heter en ging die niet van zich zelf afsluiten.
capthavoc
12 jaar geleden
ok ik ga er dan vanuit dat je echt heel windows in het verleden er eens opnieuw hebt opgezet en misschien ooit meer geheugen of HD nieuw hebt geplaatst ?
en dus geformateerd hebt en windows er schoon op hebt gezet
ik vermoed dat ook je bios dan is gereset naar standaard waarden ?
daar zit vaak ook een Temp controle beveiliging setting
wellicht kun je dit wat minder strak afstellen ?
let wel, dat is op eigen risico
hem helemaal uitzetten raad ik je niet aan
dus
kijk in je bios
en zet de temp waarbij hij uit moet gaan wat hoger in
als dat kan.