Is 2,7 Kilo zwaar voor een 15.6" laptop ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een 11 inch laptop van 1,1 kg dus ik vind het wel zwaar

Antwoorden (2)

Best wel voor de modernere laptops, ik heb een 16" laptop van 3,5 KG maar die is al 2.5 jaar oud, en de moderne laptop zijn veel dunner en wegen echt niet zoveel meer, dus het ligt aan hoe oud je laptop is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je iets aan onderstaande informatie, en kun je zelf je conclusies trekken.

Hier het gewicht van 23 verschillende 15,6 laptops varierend in prijs van 388 tot 2500 Euro, die normaal verkrijgbaar zijn. (Asus, Acer, Samsung, MSI, Toshiba, Sony, HP)

1 maal 2 kilo
6 maal 2,3 kilo
2 maal 2,5 kilo
10 maal 2,6 kilo
2 maal 2,9 kilo
1 maal 3,4 kilo
1 maal 3,5 kilo

Hoewel je natuurlijk voorzichtig moet zijn, met al te stellige conclusies n.a.v. zo'n rijtje, lijkt mij dat 2,7 kilo niet te zwaar is voor een laptop. En als je alleen kijkt naar het gemiddelde van dit rijtje, dan is een laptop van 2,7 ruim 100 gram te zwaar. Maar ook dat laatste lijkt me niet iets om wakker van te liggen, want een onsje gesneden jonge kaas weegt ook niks ;-)