Hoe maak je een amerikaanse apple id?

Ik wil een app downloaden, maar die staat alleen in de amerikaanse app store. niet in de nederlandse dus.
dit kan ik alleen downloaden als ik een amerikaanse apple id heb. kun je dit aanmaken? zo ja hoe? Kan ik dan wel de app op mijn nederlandse ipad zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Log je apple ID uit. Ga naar een gratis app en klik op installeer. Hij zal je gaan vragen om in te loggen of een nieuwe apple id aan te maken. Kies daar voor. Dan moet je je gegevens invullen. Ergens in het begin moet je je land invullen. Hier staat waarschijnlijk al Nederland ingevuld. Verander dat in de verenigde staten en vul de rest van je gegevens in. Zoek op google een adres van bijvoorbeeld een bedrijf in de verenigde staten en vul dat adres in. Wat je dus nodig hebt:
Een ander email adres
Een adres van een bedrijf/huis in amerika.
Succes en zeg maar als het niet lukt!

Antwoorden (2)

Volgens mij kan je wel iets kopen in de Amerikaanse store maar waarschijnlijk alleen met een creditcard
een itunes gift card zal waarschijnlijk daar niet werken
maar veranderd daar nooit je Apple Id voor
dan loop je echt tegen problemen aan.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar wat als de app gratis is?
Weet je een manier om de app te downloaden, dus geen nieuwe amerikaanse Apple id aan te maken?
Waarom loop je dan tegen problemen aan?
Officieel mag het niet van Apple. Maar het kan (uiteraard) wel. Je zult je aankopen dan wel met een (als je die hebt) Amerikaanse creditcard moeten afrekenen. Het alternatief is om (Amerikaanse) giftcards te gebruiken. Die giftcards zijn op Internet te koop. Google maar op 'itunes gift card usa' en je vindt meteen sites waar vaak ook uitleg staat over het aanmaken van een Amerikaanse account. Of je specifieke app op je iPad werkt, weet ik niet zeker. Ik zie echter geen reden waarom het niet zou werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS. Je kunt een nieuwe account (ander Apple ID of e-mail adres) voor de USA store aanmaken. Je hoeft dus niet je Nederlandse account aan te passen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik heb toch geen Amerikaanse creditcard of giftcard nodig als de app gratis is? En hoef ik dus alleen nieuwe Amerikaanse Apple id te maken. Toch?
capthavoc
12 jaar geleden
het rare is dat je zonder iets op je balans hebt zelf de gratis apps niet krijgt dat gebeurde bij mij
ook om mijn nederlandse account.
Dus zit je weer met geld over dat je alleen in je us account kunt kopen en dan zal weer blijken dat die app niet werken als je weer als nederlander inlogt etc etc
ik zou het er eigenlijk niet op wagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je een positief bedrag op je account moet hebben om een gratis app te downloaden, weet ik niet. Sorry. Je zou de andere stappen kunnen proberen (dus account aanmaken et cetera) en dan gewoon kijken wat er gebeurt als je de app downloadt. Werkt het, zoals capthavoc heeft meegemaakt, niet, dan ben je alleen wat tijd kwijt. :-)