FarmVille bij Facebook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een bepaalde kracht bij natuurkunde zover ik weet. Bijvoorbeeld als je een gewichtje aan een veer hangt wordt dit gewicht door de zwaartekracht omlaag getrokken. Tegelijkertijd wordt het ook door de veer omhoog getrokken.
Fv kan je dan uitrekenen door Fv=m*9,81 te doen.
9,81 is de kracht van zwaartekracht in nederland en m staat voor de uitrekking van de veer in meters.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De afkorting fv is een in Nederlandse ziekenhuizen gebruikte medische term. Voluit: forced volume.
Meestal wordt de uitgebreidere term fev gebruikt: forced expiratory volume. In het Nederlands: de maximale hoeveelheid lucht die na maximale inademing kan worden uitgeademd in een bepaalde tijd, bijvoorbeeld in 1 seconde.