Is er een programma om onnodige mappen te verwijderen?

Op mijn computer in de map "Program Files (x68)" staan heel veel mappen waar ik (volgens mij) het programma al van heb verwijderd. Is er een programma waarmee ik mappen die onnodig zijn kan verwijderen?"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

tune up utilities, is een goed programma hij scant naar lang niet gebruikte objecten en geeft deze in een lijst weer en jij selecteerd of je deze nog wilt houden, dit programma kan veel meer zoals registers ordenen, fouten vinden en oplossen in je computer. of de sectoren beter ordenen en zo meer ruimte creëren.

maar goed je wilt alleen die niet gebruikte objecten:D.
ik beveel dit van harte aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een programma weet ik niet zo zeer, maar je kunt ze natuurlijk ook handmatig verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet naar dat balkje met die windows teken en dan daar intikken verwijderen en dan komen er meerdere optie's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest effectieve middel is een herinstallatie van je PC.
Maak een backup van alle bestanden die je wilt bewaren.
Installeer windows, en alleen de programma's die je echt gebruikt. Zet je belangrijke bestanden terug. Klaar!
Veel van de handige tooltjes die je op internet vindt doen weinig, of maken de zaak alleen maar erger door hun eigen rotzooi te installeren. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste gratis programma vind ik nog altijd Ccleaner.
Dit geeft u de mogelijkheid om alle partities van een schijf te zuiveren, uw register te herstellen en nutteloze programma's volledig te verwijderen. Dikwijs is het zo dat bij het manueel deleten van een programma folder er nog gegevens achterblijven in uw register. Daardoor vertraagd uw PC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CCleaner is erg goed in het zoeken naar programma's en registry-entry's op je PC die niet meer relevant of in gebruik zijn.

Wees wel voorzichtig, want het is een krachtige tool waar je ook meer mee kapot kunt maken dan je lief is. Zorg dus van tevoren voor een systeemherstelpunt en maak ook gebruik van de backupmogelijkheid die het programma zelf biedt voordat je wijzigingen aan je systeem aanbrengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De genoemde programma's kunnen worden gebruikt voor de verwijdering van nutteloze mappen. Echter de map die je aanhaald "program files (x86)" is niet nutteloos. Verwijderen is niet aan te raden.

Deze map he je wanneer je een 64 bit versie van windows hebt. Wanneer je 32 bit software op een 64 bit systeem installeerd, wordt de installatie standaard in de map "program files (x86)" gezet. De 64 bit programmas komen in de map "program files". Hierdoor kun je toch 32 bit software draaien op een 64 bit besturingssysteem.

Lekker laten staan dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verkeerd gelezen, excuses. Je wilt niet de hele map verwijderen, alleen enkele onderliggende mappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moet je niet willen, omdat er door automatische opruim programmatjes ook belangrijke folders verwijderd kunnen worden.

stel jezelf deze vraag: wil je echt iemand's stukje software verwijder rechten geven over je program files folder, met alle gevolgen van dien? je komt niet over als een software kenner dus de kans dat je een malafide applicatie naar binnen trekt is gevaarlijk groot:S

ga gewoon na welke software en of mappen je kent en je ook gebruikt, en mocht je een programma of map niet herkennen kan je het beste even googelen naar de naam om te kijken wat het is. dan kun je met meer zekerheid voor jezelf peilen of het eraf kan of erop moet blijven.

"Bonjour" is namelijk bijvoorbeeld software voor je iphone maar nergens wordt dit vermeld of aangegeven, dus stappen die je moet doen:

- software identificeren
- peilen of je het wel of niet gebruikt
- actie ondernemen (verwijderen/laten staan)

mocht je ook applicaties willen verwijderen raad ik je aan dit via Configuratiescherm->Programma's en software(of zoiets) te doen. dan alsnog gelden de vorige stappen voor je klakkeloos microsoft updates gaat lopen verwijderen en je OS vergalt;)

ProTip: Ccleaner maakt je registry schoon, en gooit ook enkele loze dingen van je pc af. volgens mij alleen geen lege mappen, maar half verwijderde applicaties
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zóveel antwoorden dat er vast nog wel eentje bij kan.

Het (gratis) Glary Utilities heeft, naast de mogelijkheid om je pc met één klik op te schonen, ook een heleboel andere tools, waaronder de "Lege mappen zoeker". Met één druk op de knop kun je ze probleemloos verwijderen.

Probeer ook de andere functies eens uit, want er zitten een paar juweeltjes tussen. En: helemaal gratis!
Pieter2011