Ik ga van Windows naar Mac OS. Nu wil ik al mijn bestanden van mijn Windows pc + bestanden @ ext. HDD naar de Mac overzetten. Hoe kan ik dit het best?

Voor zo ver ik weet accepteert een mac geen windows formatted hardeschijf (NTFS).. dus ik kan ook mn ext. hdd niet aansluiten op de mac.

Of wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik werk er zelf niet mee op dit moment maar deze zou je misschien kunnen helpen als je tenminste 10.7 hebt ?

Toegevoegd na 30 seconden:
ok 10.6 mag ook zie ik nu
capthavoc
12 jaar geleden
Aangenomen dat je minstens Mac OS 10.5 (Leopard) hebt, dan kun je probleemloos die schijf met Windows-bestanden aansluiten op de Mac en de bestanden overslepen.
Mac OS kan zonder extra's alleen NTFS-schijven lezen en dus niet schrijven) en dat is precies wat je nu wilt. Zo kun je niet per ongeluk bestanden verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een Mac koopt kunnen ze bij de Apple store gegevens overzetten van je vorige systeem op je Mac. Daar vragen ze wel een bedrag voor.
Of gebruik de migratie-assistent
12 jaar geleden
Je aanname dat apple niet met NFTS overweg kan klopt deels. Bestanden kopieren van een NFTS schijf gaat altijd, alleen voor het schrijven van bestanden op een NFTS programma moet je een programma installeren.