Hoe kan ik ondertitels opslaan in een bestand? zodat ik de film op een usb kan zetten en dan gewoon op tv kan kijken?

Ik kan dus wel in bijvoorbeeld de VLC-player (op de PC) eerst de film openen en daarna de ondertitels openen. Dan kan ik dus de film en de ondertitels zien. Maar als ik deze twee bestanden in 1 map op een usb zet, zie ik geen ondertitels. Kan iemand mij dit uitleggen? Want ik kijk veel liever films via de tv dan via de pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben dan wel alle twee de bestanden dezelfde naam? Is het een .srt bestand? Want in bijvoorbeeld VLC werkt dat wel en Windows Media Player niet, dus het zou kunnen dat de 'media player' op je tv hem niet pakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=ondertitels

Antwoorden (2)

Om te beginnen moet de ondertitel precies hetzelfde heetten als de film en dan krijg je dus bijvoorbeeld:

Conan.avi < - - film
Conan.srt < - - ondertitel (textbestandje)

Lord of the rings.avi < - - film
Lord of the rings.srt < - - ondertitel (textbestandje)

Als ze beiden hetzelfde zijn dan zal de speler automatisch de ondertitel erbij pakken (in dit geval de tv)

veel kijkplezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt hier meerdere programma's voor... Kan je ook zelf doen...

1) Maak een map aan, voor elke film / programma 1 map.
2) Doe de goede film in de goede map.
3) Doe de goede ondertiteling in de goede map.
4) Wijzig beide namen, zodat ze hetzelfde zijn.
5) Probeer het uit op de Tv.
6) Als het goed is lukt het

Succes! Bij mij werkt het!