hoe komt dit?

Help help ! ik heb het paar weken terug met mijn vriend gedaan en heb toen de morningafterpil geslikt.Maar na een week menstrueer ik opeens lichtroze bloed is het.. normaal heb ik dat niet en voordat ik het heb gedaan met hem was ik al net ongesteld geweest..dus waaarom menstrueer ik weer en ook lichtroze kleur..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

De morning-afterpil (MAP) is een grote bom hormonen, wat ervoor zorgt dat een (eventueel bevruchte) eicel zich niet kan hechten aan de baarmoederwand.
Die eicel moet er dan ook weer uit: menstruatie.

Deze bom hormonen is ook zeker niet goed voor je, gebruik hem daarom zeker niet als anticonceptie maar enkel als noodmiddel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een innestelingsbloeding zijn. In een heel enkel geval kan de morning after pil niet aanslaan. Over een week kun je een zwangerschapstest doen. Ik begrijp dat dat natuurlijk helemaal de bedoeling niet is, dus natuurlijk hoop ik voor jou/jullie dat het door de pil komt. Heel veel sterkte!

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit heb ik nog voor gevonden: Door de morning after pil kan je eigen menstruatie een paar dagen eerder of later komen. Wanneer de bloeding veel eerder komt of wanneer de bloeding veel lichter is dan normaal dan is het verstandig om 3 weken na het risico een zwangerschap met behulp van een zwangerschapstest uit te sluiten.