Hoe kom ik van de zoekmachine genaamd: Babylon, af en hoe zorg ik ervoor dat ik geen berichten meer krijg van een zeker "Computer Updater"?

Ik heb laatst een aantal gratis screensavers gedownload en vanaf toen zit ik er aan vast maar ik heb er erg last van :(.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Kijk in je configuratiescherm bij "Programma's verwijderen" of je Babylon ziet staan. Gooi dat in ieder geval weg. En als je op datum sorteert zie je misschien nog iets verdachts van dezelfde datum met "updater"erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo simpel gaat dat dus echt niet lukken......
Daarvoor moet je de registry in, want het is een soort van Trojan virus waar je niet zo heel makkelijk vanaf komt. Mijn dochter heeft het een paar keer achter elkaar gehad (ook van heel onschuldige sites) en uiteindelijk heeft mijn man het 'opgelost' door de entry waarnaar hij steeds verwijst een andere naam te geven(kutbabylon), waardoor hij hem niet meer herkent en het programma dus niet meer kan opstarten. Het virusje- want dat is het in feite- zelf echter kom je niet zomaar vanaf zonder veel grotere ingrepen te doen met grotere consequenties (oude backup terugzetten).

Het is echter niet een stukje computer waar je zonder verstand van zaken in moet grutten, dus vraag het het liefst iemand die er een klein beetje verstand van heeft.

Voor meer tips /ingangen kun je googelen op 'babylon virus', dan krijg je heel veel links die je wellicht verder kunnen helpen.

Je bent absoluut niet de enige met dit probleem :

http://www.pchelpforum.nl/viewthread.php?tid=43902
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100517115230AAomWzT
http://www.file.net/process/babylon.exe.html
http://forum.fok.nl/topic/1680726

etcetera etcetera.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor vragen en antwoorden over virussen kan je ook wel eens langsgaan op Hijackthis (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik download zo'n dingen nooit, maar dat is jouw zaak.
Als je dat programma download, kijk dan goed naar de uitvinbare opties. Die staan standaard aangevind. En vin dan ook die dingen zoals zoekmachines en toolbars uit.
Nu moet je naar configuratiescherm/ software en verwijder al die dingen.
In Internet Opties kan je je eigen zoekmachine terug instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als eerste die troep verwijderen via programma.s
dan avanced system care downloaden en installeren en laten scannen
zoek even de gratis versie
en malwarebytes er over
en natuurlijk je virus scanner
cc cleaner mag ook nog
capthavoc
12 jaar geleden
Zoals altijd : kan het op meerdere manieren via control panel/Internetopties/startpagina instellen
Heb je Google Chrome kan je ook klikken op de balk en dan via bladwijzerbeheer de boel ook deleten
Via control panel/remove programs/daar idd.zeer zeker verwijderen vaak is dat nog niet genoeg en moet je die andere handelingen ook doen..
Goed uitkijken als je nieuwe programma's ed. installeert of er geen vinkjes aanstaan dan heb je zo weer Ask/Bing/enz/etc.ongewilde startpagina en 'zoekmachine'!!
Heb zelf het gratis progamma Spybot geinstalleerd en die vraagt om toestemming als zo'n en welk progamma zich wil penetreren in jouw computer wat je uiteraard steevast moet weigeren,ook kan die je computer scannen op ongewenste entries zoals deze zieke zeehonden officieel genoemd worden.
Malwarebytes is ook erg goed en gratis wat uiteraard ook geld voor CrapCleaner(ccleaner) en ook adv.syst.cleaner is zeker een aanrader !
Bij CCleaner kan je via Tools(gereedschap) en dan Startprogamma's ook zien wat er allemaal mee opstart tijdens het aanzetten van je comp. en dat moet in principe alleen je systeembestanden van Windows zijn en je virusprogamma(avastfree='n goede) en evt.spybot zijn meer is niet nodig en verlangzaamt jouw computer steeds maar weer meer en aanzienlijk !

Beste wensen !

Groet Simon

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij Google chrome bedoel ik startpagina beheer ipv.bladwijzerbeheer,sorry