Ik ga binnenkort studeren en heb een laptop nodig, maar naar welke specificaties moet ik kijken?

Ik ga dus studeren en welke specificaties zijn daarvoor handig. Ik snap tegenwoordig helemaal niks meer van al die geheugens en andere specificaties. Mijn budget is 500 euro. En ik moet er veel met word op werken en er ook mee kunnen reizen in de trein. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Voor wat je nu hier aangeeft voldoet elke laptop die je bv bij mediamarkt ziet staan. Als je er veel mee reist is het de levensduur van de accu belangrijk, en het gewicht, alsmede het materiaal waar het van gemaakt.

Vraag even bij je opleiding. Bij ons zijn er nadrukkelijke eisen voor laptops, omdat er geavanceerde software gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je het best naar een mini laptop kijken. Die zijn namelijk niet zo duur, handig om mee te nemen en hebben genoeg kracht om o.a. Word op te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan zelf het best invullen hoelang je de laptop gaat gebruiken buitenshuis. Daar kan je dan op baseren hoelang de accu mee moet gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de laptop veel gebruikt voor Word en internet en daarnaast in de trein dan heb je geen "zware" laptop nodig. Kijk vooral naar het batterij verbruik en koop eventueel een tweede batterij erbij.

2gb ram, 300Gb harddisk, 15" scherm en die kosten tussen 300 en 400 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet vooral kijken naar de processor je moet een I5 processor hebben maar de i3 zijn goedkoper dus dat vind ik zelf belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het draaien van Word heeft absoluut geen i5 nodig.
De 4 meest populaire laptops tot 500€.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/286962;287203;294181;286634

De Samsung lijkt me de beste keus van deze 4 en voor dagelijks mobiel gebruik.