Excel cel maakt wat anders dan het nummer wat ik intik(zie uitleg en afbeelding)?

Weer even een vraag over Excel, sorry. Maar wanneer ik in een bepaalde cel een (lang) nummer intik, dan maakt excel daar in de cel iets heel anders van. De eigenschappen van de hele kolom staat gewoon op standaard. Hij doet het alleen bij deze cel. Bovenaan staat wel gewoon het nummer, en als ik dat aanklik dan komt het ook wel in de cel te staan, maar zodra ik verder wil dan maakt hij er gewoon weer dat rare getal van.

Hoe kan ik hier gewoon een nummer inkrijgen wat ik bovenin de balk heb staan? Ik heb de kolombreedte al aangepast.

Toegevoegd na 13 minuten:
Enkele andere factuurnummers die hij wel gewoon plaatst zijn bijvoorbeeld: 1102577 en NL0836876. Daarom vindt ik het zo raar dat hij het bij deze zo raar doet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De celeigenschappen veranderen in getal met 0 decimalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die melding krijg ik overigens niet hier. Bij de omzetting naar tekst wel. Dan geeft ie aan dat er een getal staat die als tekst verwerkt word.

Andere antwoorden (3)

De kolom groter maken zo dat het getal in zijn geheel zichtbaar wordt nu is de cel te klein
12 jaar geleden
Zet de celeigenschap maar op text. Zou moeten helpen.

Dit komt omdat Excel het vanwege de celgrote nuttiger vindt om het wetenschappelijk te noteren (indien hij "standaard" een getal herkent)

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: je kunt ook i.p.v. standaard "getal" kiezen.

Het kan ook zijn dat de cel te smal is. Als je dan bovenin dubbelklikt op het "lijntje" tussen B en C dan past hij de breedte van de cel automatisch aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat komt doordat je de opmaak op Tekst hebt gezet. Maak de cel breder, en zet de opmaak weer op Standaard. Dan zie je het hele getal en is die waarschuwing weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of haal de apostrof weg en maak er een getal van met 0 decimalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ook wat haelenaar zegt. Maak er eens getal van i.p.v. tekst en haal de apostrof weg!
bij cel eigenschappen (rechtermuisknop)
daar kan je dan aangeven of er een , in moet en op welke plaats of dat het een datum moet worden etc.