Onnodige bestanden weggooien.

Advanced Systemcare 5.0.0 Pro downloaden : http://www.downloadcrew.com/article/24245-advanced_systemcare_5

Virus verwijderen.

Als je bijv. een spelletje speelt kan je de spelletje sneller maken door alles af te sluiten zoals msn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleren op spyware, malware en virussen. Ook af en toe eens een schijfopruiming en schijfdefragmentatie gebruiken. Moet lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je PC over de tijd irriterend langzamer is geworden dan rest maar een remedie en dat is Windows opnieuw installeren.
Alle andere oplossingen bieden geen soelaas.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benodigde updates van windows (als je die hebt) installeren. Dit kan heeeeel erg helpen. Is je pc super traag..check die updates dan maar even.
Verder kan je pc ook langzaam worden door een virus..check die dus ook.
Ook is je internet provider ook wel van belang..wanneer jij 25 mb hebt, maar wel met 3 personen op een netwerk zit, kan jouw internet trager worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot deel van de tijd die je achter je computer doorbrengt besteed je aan wachten. Wachten tot Windows (of een ander besturingssysteem) opgestart is, wachten totdat een programma geladen is, of wachten op je internet browser. Alles wat we eraan kunnen doen om deze wachttijd te verkorten is natuurlijk mooi meegenomen.
Inmiddels hebben we je hier al flink wat tips gegeven om je computer sneller te maken, maar er is natuurlijk altijd meer. Hier 10 tips die je computer sneller én krachtiger maken:

Tip: Slow PC-Fighter
Het gratis programma Slow PC-Fighter is een uitstekende tool om je computer volledig te scannen op allerlei dingen die je computer traag maken. Download Slow PC-Fighter hier.

Lees dit bericht verder op de volgende website:

http://www.optelsom.nl/10-tips-om-je-computer-sneller-en-krachtiger-te-maken.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer dit eerst maar eens voor je rare dingen gaat doen waar je spijt van krijgt.

Configuratiescherm-systeem-geavanceerde systeeninstellingen-visuele prestaties-Beste prestaties kiezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je Windows XP (of ouder) draait dan kan defragmenteren wel eens een groot verschil maken (bij Windows Vista en Windows 7 ook wel, maar daar wordt op de achtergrond al wat meer defragmentatie uitgevoerd).
Een erg goed (en gratis) programma om mee te defragmenteren is Auslogics Diskdefrag:

http://download.cnet.com/Auslogics-Disk-Defrag/3000-2094_4-10567503.html

Als je meer als 1 harde schijf in je systeem hebt zitten is er nog een andere methode waarmee je je systeem een heel stuk sneller laat draaien, namelijk het verplaatsen van het swap/pagefile/virtueel geheugen. Voor meer info:

http://computertotaal.nl/cursussen/20623-windows-pagefile-optimalisatie/3.html

Deze 2 punten maken over het algemeen het meeste verschil voor de snelheid van je systeem. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt hebben overbodige bestanden weinig invloed op de snelheid (afgezien van het feit dat ze bijdragen aan een hogere mate van fragmentatie).