Hoe zit het met het aantal weergaven op YouTube ?

Ik hèb het dan over de kijkers .
Moet je video helemaal van begin tot einde worden bekeken , wil het meetellen als een weergave?
Ik heb een film van 10 minuten .
Die is 50.000 keer bekeken. Hebben die mensen het helemaal tot de einde bekeken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K

Het beste antwoord

Elke keer dat er op de afspeelknop van een video geklikt wordt, telt mee voor het totale aantal weergaven.
Op YouTube kun je zien bij welke gedeelten van je video de kijkers afhaken en welke fragmenten juist populair zijn. Handig, want daar kun je een hoop van leren! Als je onder het tabblad "Mijn video's" op een video klikt, kun je bovenaan kiezen voor "Inzicht". Op die plek vind je heel veel leuke én nuttige informatie.

Klik bijvoorbeeld eens op "Hotspots". Bij afbeelding 1 zie je bijvoorbeeld dat heel veel kijkers het eerste deel van deze video helemaal niet interessant vinden en dus al snel afhaken. Hoe hoger de grafieklijn, hoe populairder je video op dat punt is. Als de lijn onder het gemiddelde uitkomt, stoppen meer kijkers met kijken of spoelen ze door naar een ander gedeelte van je video.

Natuurlijk zijn er ook mensen die je video (of delen daarvan) twee keer of vaker bekijken. Als je klikt op "Aantal weergaven" en vervolgens een vinkje zet vóór "Unieke gebruikers weergeven" (afbeelding 2) zie je hoeveel mensen de video twee keer of meer bekijken.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het is eigenlijk meer het aantal views wat er op die pagina is gekomen.
12 jaar geleden
Nee, zodra iemand op je video klikt wordt er een weergave bij opgeteld, ze hoeven niet de video volledig af te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het programma van YouTube, zal doorhebben dat er veel views van hetzelfde IP afkomen, en daardoor zal de viewcounter automatisch stopgezet worden totdat de views weer geëvenaard zijn door legitieme views. De viewcounter kan ook vastlopen doordat er teveel vies tegelijk op 1 moment komen, hij loopt meestal vast rond de 300 views dan. Bij populaire YouTubers zie je dit vaak, maar uiteindelijke springen die views die er wel geweest zijn er allemaal weer bij.
zodra iemand op de pagina komt word het als een view geteld , ik zie een mw2 profiel foto kan je je kanaal in een link sturen ? ik ben best wel benieuwd :)