Wanneer kun je het beste een pc afsluiten in verband met energiebesparing?

Hallo,

Wanneer kun je het beste een pc afsluiten in verband met energiebesparing? Dus na hoe lang is het efficiënter om een pc aan te laten staan dan het eerst af te sluiten en dan later weer opnieuw op te starten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

toevallig heb ik dit helemaal nagemeten met mijn energiemeter bij mijn laptop en de vaste computer.

hieruit bleek dat beide computers bij het opstarten evenveel energie gebruikten als ze deden wanneer ze gewoon aan stonden.
dus als je langer bij je computer weg gaat als dat het opstarten en afsluiten bij elkaar kosten dan is het beter om ze uit te doen.

bij mijn vaste computer was dit 2 minuut en 21 seconde en bij mijn laptop 1 minuut en 13 seconde dus de precieze tijd verschilt per pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer ook eens tune up utilities 2012 en diskmax. De mijne doet er namelijk krappe minuut over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb het invoeren van mijn wachtwoord meegerekend :)
zal het vast sneller doen zonder maar was gewoon een voorbeeld dat het verschilt per computer omdat ik het invoeren van het wachtwoord bij bijde computers ongeveer net zo snel doe en uiteindelijk gebruikt hij toch energie op dat moment dus is het niet irrelevant, maar toch bedankt voor de tip.

Andere antwoorden (1)

Gewoon alleen aanzetten als je erop gaat en afsluiten als je niet peer van plan bent te computeren