Waarom staat zomaar de 'Microsoft Virtual WiFi Miniport' tussen mijn netwerk adapters?

Dit was nadat ik wat instellingen had veranderd aan mijn firewall en in systeemconfiguratie. Zou iemand in de buurt mijn wifi-kaart opgesplitst hebben voor een gratis hotspot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

nee hoor het is gewoon een extra functie van je netwerk kaart die eigenlijk inactief was je nu om de ene of ander reden aktief is gezet ? het is gewoon hardware die er is maar niet gebruikt wordt.
net zoiets als en bleutooth netwerkkaart er wel is maar verder gewoon niet aktief is als je gsm niet in de buurt is
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet actief nee, maar hij stond ook niet tussen mijn netwerkadapters. Ik heb hem nu wel uitgezet omdat hij nutteloos is denk ik, maar het idee dat er iets van een backdoor actief is, zodat iemand anders mijn systeem kan beheren vind ik niet zo prettig.
capthavoc
12 jaar geleden
het kan zijn dat het een onderdeel is van een bleutooth verbinding met je gsm of zoiets heb je onlangs een bleutooth verbinding opgezet met je telefoon vaak kan je deze ook gebruiken als gsm dongle althans de hardware is er voor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet weten hoe dit moet, bluetooth via wifi. Ik heb de miniport al een paar keer verwijderd in het verleden, maar deze staat dan later zomaar weer tussen mijn adapters.