hoe maak ik een foto met mijn laptop - Acer aspire 5538G windows 7 ?

Ik heb al de antwoorden bij de andere vragen hier nagekeken ,maar wat mij opvalt dat ik geen screen toets heb.

Aub in gewoon nederlands uitleggen,ben niet zo'n PC type

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb rechtsboven 2 toetsen 1 is f12 en daaronder in blauw scr lk
2 is prtsc
daaronder sysrq

Toegevoegd na 3 uur:
JIPPPIE,Het is me gelukt, allemaal heel hartelijk dank,ik heb nu ineens veel meer mogelijkheden,ik snap hem.

DANKJEWEL ALLEMAAL

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

vreemd, bijna alle keyboard hebben een print screen knop.
maar ik heb voor je gevonden:

In Windows Vista en Windows 7 is er ook het “knipprogramma” om screenshot te maken (in de Engelse versie van Windows heet dit programma “snipping tool”).

Om dit programma te starten druk je op de start knop en type je vervolgens "knip",of "snip" afhankelijk van of je de Nederlandse versie of de Engelse versie van Windows Vista of Windows 7 hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik realiseer me dat dat misschien niet helemaal duidelijk voor je zal zijn.

kijk hier eens:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/snipping-tool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)

Andere antwoorden (4)

Op je toetsenbord staat bij de F-keys waarschijnlijk ergens in een bepaalde kleur 'Prnt scrn'. Zoek links van je spatiebalk een knopje met dezelfde kleur. Houdt deze ingedrukt en druk dan op de F-key waar prnt scrn bij staat. Voila!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt dus geen "Prt Scr" knop?

Je kan altijd een programmaatje downloaden die het voor je doet:

http://www.megadownloads.nl/download/78/Gadwin%20Printscreen.html

In de instellingen kan je kiezen welke sneltoets je wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prtsc (meestal staat er PrtScn) is dus de toets waarmee je een screenprint (= schermafbeelding) kunt maken. Druk op die toets, open het programma Paint (dat staat meestal onder "Bureau-accessoires"), klik vervolgens op "Bewerken" en op "Plakken".
Pieter2011
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt. De schermafbeelding wordt alleen maar in het geheugen opgeslagen. (Wel 1 toets -Prtsc- aanklikken hè!).
Daarna naar Paint en plakken maar...
Pieter2011
12 jaar geleden
En ja, het kan ook met het knipprogramma, zoals Traveller hieronder aangeeft. Onder "Bureau-accessoires" vind je het "Knipprogramma". Als je daarop klikt, zie je dat de aanwijzer van je muis verandert in een +teken. Zet dat +teken in de linker bovenhoek van je beeldscherm, klik op je linkermuisknop en sleep (terwijl je die linker muisknop ingedrukt houdt) het +teken naar de rechter onderkant van je beeldscherm. Als je nu je muisknop loslaat, zie je dat er een afbeelding is gemaakt van je beeldscherm. Je kunt die opslaan (via Bestand > Opslaan als) of meteen naar iemand per e-mail verzenden. Ook kun je er wat pijltjes en kleurtjes inzetten als je dat wilt.
als je dus simpel en alleen een fotootje van jezelf of ander wilt maken
start de webcam met de bijhorende software tot je beeld hebt
in jouw geval zal het wel acer webcam software zijn vermoed ik ?
en dan krijg je meestal ook wel een optie snapshot maken te zien ?
gewoon op knop klikken fototje klaar

bestand een naam geven in de map afbeeldingen zetten
als de map al niet voorgeprogrammeerd staat
kijk even onder opties waar snapshots worden neergezet
handig is om het direct naar de map mijn afbeeldingen te sturen ipv de voorgesteld map
die nogal afwijkend kan zijn

succes het is even een klusje maar het lukt heus wel
capthavoc